Gå til innhold

Hvordan er egentlig disse reglene med flytting?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg og pappan traff hverandre leide jeg et hus rett ved mine foreldre. etter en stund kjøpte han det. Jeg hadde ikke noe mulighet da. Han hadde penger. Vi skrev da kontrakt på at han hadde særeie.

Nå 8 år senere har vi gått fra hverandre. Han ble boende. Jeg leier en leilighet jeg ikke trives i..

Jeg har spurt om han ikke kan selge meg det og flytte til nabokommune feks. For jeg orker ikke ha han så nære og se han starte nye familie i vårt hjem i min barndoms grend ved min familie osv osv... Jeg har alltid ønsket å bo i denne lille grenda.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Han har tatt over stedet mitt og omgangskretsen min.

Han hadde jo ingen venner da han kom hit.

Det eneste stedet jeg virkelig ønsker å bo er der!!!!

Han sier - kom deg videre. Ja, men hvor da. Og tanken som slår meg er at når ikke han vil flytte gjør jeg det.

Jeg vil ikke møte han og hans framtidige på butikken. Jeg vil ikke kjøre forbi der når jeg skal til min mamma og pappa osv...

Jeg skal ut i lære som ambulansearbeider til høsten. og lurer på å søke utenfor distriktet også. Tilfelle jeg ikke får noe her i området.

Kan jeg virkelig ikke flytte og starte et nytt liv???

Blir jeg tvunget til å bli her

Det er ikke snakk om å flytte til Finnmark akkurat da! Men kan jo dreie seg om et par timer i bil herfra....

Det er snakk om 2 år!

Skulle ønske han kunne flytte!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det er noe du kan gjøre dessverre, hvis han har særeie. Ellers kunne jo regelen om at den som har barna får beholde hjemmet ved samlivsbrudd gjeldt, men det høres ikke ut som om det gjelder her. Og han har jo rett til å bo der han vil. Vil anbefale deg å heve deg over ham. Du kommer til å ha det mye vondt hvis du ikke kan se ham uten at du får vondt. Hvis ikke kan du jo bare vente og se om han flytter. Uansett ville jeg prøvd å komme over det.

Skrevet

var ikke særeiet jeg tenkte på - jeg kan kjøpe han ut til våren.

Heve meg - ja, sikkert. Men til hvilken pris...... hvorfor ikke være litt ego og få det litt bedre!

Ja, han kan bo hvor han vil. Så siden han velger å bo der jeg aller helst vil bo får jeg flytte... men det vil han jo heller ikke.

Og en ting er sikkert - han får ikke en dame utenfra til å bo der. Ganske sikkert. De som bor der er innfødte for å si det sånn. Folk og fe som alltid har bodd der.... Andre forsvinner igjen.

Ikke er det plass til flere barn der heller, så når han skaffer seg ny familie så må han flytte. hvorfor ikke gjøre det med en gang.... ah... ah ah aaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhh

Det blir han eller meg.... og da blir det vel meg. For jeg har prøvde å heve meg i 7 mnd. Men jeg er rivd i fillebiter og orker ikke mer....

Skrevet

så dere bodde sammen i 8 år og han hadde særeie hele tiden? hadde dere ingenting sammen? så utrolig kjedelig,..

Skrevet

Jeg fikk med meg møbler og sånn da....

Bittert.... prøvde å få han til å skrive noe over på meg tidligere, men fikk det ikke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...