Anonym bruker Skrevet 21. desember 2008 #1 Skrevet 21. desember 2008 Lillegutten har vært over helgen hos sin pappa og kom hjem i dag.. Når han så meg så var det kun et lite smil om munnen, men når jeg tok han i armene mine så begynte han å hylgrine:'(:'( Det gjorde så utrolig vondt så da begynte jeg også å hylgrine.. Han er 1 år, nesten ikke vært/sett pappaen sin men skal nå begynne å være hos han annen hver helg.. Går ganske langt tid mellom hver gang han har han, men lillegutt bruker som regel å være hos bestemoren og da møter han pappa sammen med henne.. Så han er jo ikke total fremmed for pappaen heller.. Hjelp meg:(
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2008 #2 Skrevet 21. desember 2008 Huff, vet hvor trist du må være Opplevde noe liknende i dag faktisk, heldigvis ikke fullt så ille. Men bf kom tilbake med minien her, og mini brydde seg ikke om å se på meg en gang. Prøver å trøste meg med at det er nok fordi pappan har skjemt ham litt bort i helga, og han er vant til å være med meg hele tiden. Kan jo være noe sånn som har skjedd med deg og din jr. Eller han kan ha vært veldig trøtt...
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2008 #3 Skrevet 21. desember 2008 Nå syns du kanskje jeg er stygg men ærlig talt; hvorfor i all verden sender du et barn på 1 år til en far han ikke er trygg på og nesten ikke har sett tidl? Dette bør du ikke gjøre flere ganger, det er normalt med opptrapping. En kan ikke bare plutselig finne ut en skal begynne med annehver helg; en begynner i det små med timesamvær, øker til hele dager og starter forsiktig med 1 overnatting osv. Såklart kan det gjøres på andre måter, barn er jo veldig forskjellige men jeg tror nok absolutt sønnen din har en litt negativ opplevelse rundt dette. Du er hans trygghet og når du sender han bort på den måten er det klart han reagerer og føler utrygghet.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2008 #4 Skrevet 21. desember 2008 Jeg mener at denne reaksjonen kan være helt tilfeldig! Trenger selvsagt ikke være det, det vet du som mor best. Men det er en mulighet. Og som du anonym svarer, at ditt barn ikke reagerte når han kom hjem fra samvær. Min sønn reagerer aldri når jeg henter han i barnehagen for eksempel. Små barn har ikke tidsperspektiv på samme måte som oss voksne, så at de ikke reagerer på at du har vært borte trenger ikke nødvendigvis bety noe.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2008 #5 Skrevet 21. desember 2008 HI her.. Han vet hvem hans far er, er ikke først nå vi begynner med overnatting har vært et par ganger tidligere og som jeg sier så er ikke faren hans total fremmed for han.. Det kan ha gått lang tid mellom hver overnatting men han har møtt faren ca en 5-6 ganger i mellom de overnattingene...
Winterlady Skrevet 21. desember 2008 #6 Skrevet 21. desember 2008 Dere ser jo av barnets reaksjon at dette helt klart er ALTFOR tidlig når han ikke kjenner faren bedre!! Det er alvorlig talt ditt ansvar som mor å sette foten ned å si at du ser at barnet ditt opplever dette som traumatisk! Barnets reaksjon her er ikke bra. Fatter og begriper ikke hvordan dere har tenkt når dere la opp til å pangstarte samvær annenhver helg under slike forutsetninger?! Dere får begynne med en roligere innkjøring i samværet. Start med samvær annen hver hele lørdag frem til legging, utvid etter 3 ganger til å inkludere 1 overnatting, og etter 4 ganger til å bli en hel helg. Er det mulig å være så kortenkte at man tror barn er en ting uten følelser som skal "deles rettferdig" uten noen form for innkjøring... hjelpes.
Winterlady Skrevet 21. desember 2008 #7 Skrevet 21. desember 2008 Beklager, ble litt vel skarp ser jeg. Ser også at du skriver at han har overnattet før. For et lite barn på 1 år kan likevel en helg oppleves som å bli forlatt av sin mor, dersom han ikke kjenner pappa godt. Ta derfor ansvar for at dette ikke fortsetter..! Rygg litt tilbake, og begynn en innkjøring som jeg nevnte, som kan gå over 3- 4 mnd. Da er sønnen din tryggere på far, og vil også føle seg sikker på at han ikke blir forlatt av deg ved hvert samvær.
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2008 #8 Skrevet 22. desember 2008 når jeg henter min datter i bhg så begynner hun alltid å grine nå hun ser meg, og det er ikke pga hun er lei/redd meg, men fordi hun har savnet meg, og er redd for at jeg skal gå igjen. Hun gråter alltid ett lite minutt etter jeg har løftet hun opp og når hun er sikker på at jeg ikke skal gå ifra hun så stopper hun å gråte å begynner å smile=) så det betyr ikke at han har " glemt" deg å dermed begynte å grine når han så deg fordi han ble redd deg, hvis det var det du var redd for som skjedde
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå