Gå til innhold

dere andre om er høygravide i julen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så lei vet nesten ikke hvordan jeg får dagene til å gå...

Er så sliten i ryggen, ikke deilig å sitte vanlig i sofaen eller på noen stoler. klarer ikke å spise noe mat blir jo mett så fort:s

Får ikke sove om natten ingen deilige stillinger å ligge i=(

Noen andre som har det slik?

Gleder meg så sinnsykt mye til å føde men samtidig gruer jeg meg kjempe masse oxo=(¨

Klageinlegg dette her=(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hopp! Termin 4 januar.. 14 dager igjen.. men førstemann kom 21 dager før... så jeg hadde regnet med at denne babyen skulle vært her..

Begynner å bli rimelig lei..

Men har heldigvis hatt en tid igjen hvor formen har vært ganske så bra, har bekkenløsning, men den siste uka så har den ikke vært så verst.. og jeg sover faktisk godt om nattan bortsett fra 1-2 tisseturer..

Men lei av magen.. kjempe pes å ta på seg bukse og sokker..

Gruer meg også til fødsel.. men samtidig så hadde jeg en så utrolig lett og fin fødsel med førstemann ( 25 minutter uten smertestillende.. ante ikke at fødsel var på gang.. så kom inn med 9 cm.. det var slett ikke så vondt som folk hadde sagt... )

Hadde håpet på en førjulsgave.. men men men ;)

Skrevet

skriver under her ja. Hadde håpet jeg ble å føde før jul, så jeg har heller ikke ordnet med et eneste klesplagg til å ha på på julaften. Blir skikkelig smart antrekk på meg i år ja.

Jeg hadde faktisk ventet i 9 år med nr 2, blant annet pga av at jeg grudde til fødselen. Men nå som jeg er så drittlei, så kjenner jeg at angsten begynner å gå over. Så et godt formål har jo alle smertene og plagene forårsaket da:-))

Men synd at alt skal være så vondt nå på slutten. selv sliter jeg med smerter og låsninger i nakke og bekken.

Skrevet

Lei blir jeg også, får ikke sove på nettene (2-3 timer.) vondt i bekkenet, alt er tungt, og alle kommentarer tærer på.. Hormonell? neida;p

Vil helst gå over til nyåret, og det skal jeg nok klare, men kjenner at jeg er klar for fødsel..

Klær? har visst ikke noe selskapsklær, men det er bare noen dager, hvor jeg hverken skal i selskap, eller farte så mye, annet enn til de nærmeste...

Vi får trøste oss med at vi kan spise det meste om vi ikke føder før jul, blir straks mer restriktivt med amming. Jeg har tenkt at jeg skal prøve å kose meg max likevel, prøve å hvile ofte, og kose meg med god mat og snacks.Men det blir jo en spesiell jul, og ingen tvil om at jeg svever i min egen lille boble;)

Blir godt å slippe alle svangerskapsplager, og komme seg ut på trilletur!

Skrevet

Åh, har det akkurat på samme måte som dere. Er så drittlei nå at skulle helst fått henne ut igår... Men jeg må vel vente som alle andre=(

Får ikke sove godt om natten pga ingen gode stillinger, vondt bekken, halsbrann fra helvete og alt annet som plager. Værst er halsbrannen, konstant full blære og svangerskapskløen!!

I tillegg gnager det på samvittigheten at jeg ikke har så masse energi til å leke med snuppa på 15mnd, og alt annet jeg hadde tenkt vi skulle med henne denne julen=( Er totalt tom for energi, ligger for det meste på sofaen med hodepine, og kvalme pga halsbrann=(

MEN på den andre siden, så er det jo greit å ha henne i magen litt til, så jeg kan spise hva jeg vil nå i julen uten å tenke på ammingen;-)

Men kjære julenisse: Jeg ønsker meg romjulsbarn selvom!!!

Skrevet

håper virkelig jeg føder i begynnelsen av januar!

kjønner at det heldigvis ikke bare er jeg som synes det er sliten og er lei av å være gravid!!!!¨¨MEn vi får trøste oss med at vi snart holder babyne våre i hendene snart!!!!!!!!!!!!!!!!!

Men noen som har en ide om hvordan få dagene til å gå?

klem

Skrevet

Jeg har det visst motsatt av dere... Har termin 2.januar, og kjenner faktisk ikke noe steda t jeg er lei. Synes tiden går så altfor fort, er ikke klar for å føde i det hele tatt.

Det jeg bruker dagene til er å bake og lage til julehus... kommende storesøster tar en del tid. og tv'en er en veldig god venn... Men klart har man plager o.l så er det ikke like lett å gjøre ting heller. Har vært veldig heldig, kun litt halsbrann nå i de siste ukene...

Så jeg håper den lille holder seg inne i magen til neste år:P

Skrevet

Hei!

Jeg er mer på linje med deg, snart mamma. Tiden flyr og jeg kjeder meg ikke et sekund. Nesten så tiden går alt for fort! Har barn fra før og da.

Den lille skal ut om to ukers tid, så her føler jeg at det knapt om tid til å få gjort ting. Men jeg slapper mye av og da. Formen er i grunnen topp - intet å klage over annet enn at det er et tungt lite lass å dra på. Så gleder meg veldig til det blir lettere å gå tur igjen. Går tur hver dag nå og, men ikke all verden å skryte av. Håper jeg kommer fort i form etter ks. Tok sin tid sist.

Håper dere alle klarer å kose dere litt selv om dere har plager :)

Skrevet

Føler med deg. Du har en medsøster her. Er i dag offisielt høygravid. 40 dager igjen, men det kan i prinsipp skje når som helst. Har mistet slimproppen, har murringer og har hatt litt rier. Men ingenting skjer ennå. Det jeg er mest lei av er følelsen av å være til plage for familien. Ikke for min mann, men resten. Som om jeg bare er giddalaus, og sytete. Føler jeg ikke kan beklage meg. Min mann er forståelsesfull, så jeg prøver å holde kjeft utenom til ham. Ellers... sover dårlig, er tung, smådepper fordi jeg hindres i de vanlige gjøremål, rastløs, nervøs, stresset, har ubehag på mange måter... Så jeg kjenner meg igjen i det du skriver. Gleder meg også til å ha født, men gruer meg til smertene og hele opplevelsen.

Skrevet

Jeg har termin 1. januar, og nyter fortsatt magen og graviditeten:) Vi gleder oss enormt til lillegutt kommer, men er absolutt ikke utålmodig. Synes dagene flyr avgårde, med juleforberedelser som husvask, juleshopping, baking osv. Er masse på farten og holder meg i form, og synes jeg er SÅÅÅ fin med magen min;)

Et godt tips er å stelle godt med seg selv. Jeg var til frisøren og klippet og ordna håret for noen dager siden, og tok også turen innom hudpleier etterpå. Så deilig å bli dulla litt med, og veldig godt å føle seg fresh til jul! Og så har jeg invistert i deilige strikkede tunikaer og strømpebukser, så med litt stash som øredobber, høye hæler etc så blir jeg pynta til jul i år også!

Skrevet

Støtter deg 100%.. er så lei nå. Ja er glad for å ha endelig lykkes og blitt gravid men fytti.. for et sv.skap. Ligget siden uke 19 og nå er jeg 36 uker snart. Ryggen, nakken, hofter, alt er bare shit nå.. jeg har så store smerter at jeg snart ikke holder ut.. og jeg får ikke gå til fysio eller noe nå... har risiko sv.skap og ligger hele tiden,.

Det stikker kniver i ryggen min, auauau. :o(((

Skal bli godt å bli ferdig nå og som du sier ikke en eneste stilling som det går an å sitte eller ligge i. Å spise er jo nesten også håpløst, og nurket sparker meg så sinnsykt i ribbeina at jeg føler meg mørbanka hehe. uff hehe

Men vi får bare holde ut, gevinsten er stoooooooor og det blir nok glemt etterhvert "håper jeg".....

Masse lykke til.

Skrevet

Tullemor: Ligget siden uke 19? Huff, da er det ikke rart du er lei! Stakkars deg, litt av et svangerskap du har hatt.. Du har vært kjempeflink, og nå nærmer det seg veldig. Da får du verdens beste premie:)

Skrevet

Hei Marthemor.. ja har ligget siden uke 19 hehe.. er jo faan meg helt utrolig. Men jeg skal holde ut til 1 jan håper jeg.. men da er det slutt, har ikke termin før 23 jan men da orker jeg ikke mer.. får kommer jeg dit er det ikke prematur lenger og da er det opp av den helvetes sofan og senga.. åhhh jeg må holde ut..

Masse lykke til .o)))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...