Gå til innhold

Trenger sårt gode råd..jente med oppkastsjau

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stakkars lille jenta mi på 2,5 år har kastet opp i ett sett siden hun sto opp i dag, tilsammen ca 11 ganger. Hun drikker, men alt kommer opp igjen...har aldri hatt sjau i huset før så jeg føler meg litt rådvill her jeg sitter, er det noen erfarne mødre som har noen gode råd for hva vi kan gjøre.

Tusen takk til alle som svarer !

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gi minimalt med væske om gangen, da kan det hende hun klarer å holde på deg. Drikker hun et helt glass om gangen vil det irritere magen bare.

Ikke press med mat, men litt salt potetgull kan min småspise litt på når han har omgangssyken.

Skrevet

Her har vi akkurat hatt skikkelig omgangsjuke hele gjengen. Så her kommer godt erfarte råd:

- gi en teskje blåbærsaft hvert 10.minutt første par timer. (blåbærsaft fordi det er godt for magen, kan også gjerne blande blåbærsafta litt med farris. Ikke mye farris men litt fordi farris er det salt i.)

- ikke gi noe mat i dag. Hun klarer seg fint til i morra uten mat. Snuppa her i huset gikk nesten to dager uten mat.

- etterhvert kan du gi mer væske, f eks tre teskjeer hvert 10.minutt.

- også kan du etterhvert prøve litt salt potetgull eller kjeks. Men i småååå mengder og kanskje helst vente med det til i morra.

Det viktigste nå er at hu får i seg væske, og at magen skal få slappe av. Det betyr væske i ørsmå mengder, men jevnlig(så sant hun holder på det lille hun får) og at maten må vente til i morra.

Legg handkler under hodet og kroppen hennes når hun legger seg i kveld, slik at du bare kan ta unna de og legge under nye hvis hun skulle kaste opp etter hun legger seg. Så slipper du å skifte på senga ørten ganger- noe jeg måtte...

Håper det hjelper noe, og at dere blir friske til jul. !

Skrevet

etter oppkastsyke denne uken på vår jente på samme alder fikk jeg høre at vann med kanel i hjelper. Har ikke prøvd det selv men er jo verdt å prøve

Skrevet

Og forresten- hvis du ikke er sjuk enda og ikke har vært det enda så pass på å drikke biola eller noe lignende de neste dagene. Det kan hjelpe deg litt hvis du blir dårlig. Gubben gjorde det her og han ble "mindre" sjuk enn meg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...