*Mo9cA* Skrevet 21. desember 2008 #1 Skrevet 21. desember 2008 Jeg mistet på onsdag og var da akkurat 5 uker på vei. I dag ser det ut som det er siste dagen med blødninger. Er det vanlig at syklusen blir "tullete" igjen etter en SA? Jeg hadde endelig fått litt normale sykluser igjen nå og det er så kjedelig om jeg nå får sånne superlange sykluser igjen:-S De sier også at når man mister så tidlig så skal det ikke komme ut noe, men jeg har blødd så mye klumper nå. Er det virkelig ikke vanlig? Har aldri hatt så mye klumper i en vanlig mens. Ble dere gravide igjen fort etter SA? Det sies jo at man er ekstra fruktbar etter en SA, men stemmer virkelig dette?? Vi har prøvd i 1 år nå og er så usikker på om jeg skal gå til gyn for utredning siden vi har prøvd ett år eller om jeg skal vente litt å se om vi blir gravide igjen med en gang. Hva hadde dere gjort?? Skal ikke være lett dette her altså:-(( Klem fra
Pulverpadda Skrevet 21. desember 2008 #2 Skrevet 21. desember 2008 det er veldig vanlig at det blir kluss i syklusen. Det kan ta opp til mange uker faktisk før du får mens igjen, men EL er jo der, så det er jo bare å prøve, men du må jo ta EL tester for å sjekke når duhar el da, siden det er kluss når jeg hadde en SA var jeg 6 uker ¨på vei ig hadde bare bitte bitte små klumper, mindre enn ved mens. Men jeg merket at det var en SA da forstersekken kom ut.... Ikke noe fint syn Dette er altså for en mnd siden og i dag er jeg 3 dager over IKM og har masse Gsymptomer. Testet positiv på ELT uken etter SA og sto på som bare det så håper jeg er gravid igjen. Man blir ekstra fruktbar etter en SA ja Tror du bare skal fortsette å prøve jeg uten å blande inn noe lege, går det lang tid kan du heller tenke på det. Prøv et par pp først og se, bruk ELT og stå på Er jo kjedelig om dere må vente et år enda en gang....
SuperKlar86Gravid Skrevet 21. desember 2008 #3 Skrevet 21. desember 2008 Huff, så trist Mo9cA... Vet hvordan du har det.... Jeg tror det er ganske vanlig at det som kommer ut nå er ganske klumpete, og at blødnignene er større enn en vanlig mens. Jeg mistet i januar, i uke 10. Men jeg ba om utskrapning. Syklusen min ble litt lenger de første månende, og blødningene kraftigere enn før. Men det avtok det. Men vær forsiktig med sex nå, så du ikke får infeksjon. Det er vell kanskje mest fare for det når man har utskrapning men. Jeg fikk det, og det var IKKE godt. Vi har prøvd 3 ganger nå etter den SAen, og ennå ikke gravid( skal teste 23.des). Men jeg har også hørt det at man kan bli ekstra fruktbar etter en SA, men det er sikker veldig forskjellig Jeg ville ventet vertfall 1 eller 2 sykluser nå. Både for det fysiske og psykiske. Men det viktigste er at du gjør det du selv føler er riktig. Lykke masse til
SuperKlar86Gravid Skrevet 21. desember 2008 #4 Skrevet 21. desember 2008 Jeg glemte å nevne at vi ventet fra januarr til september med prøvingen igjenn da. Men det var mest pgr av sykdom o.l ... Mulig man er mest fruktbar i tiden etter SA en..Og da gikk jo jeg "glipp" av den tida.
*Mo9cA* Skrevet 21. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 21. desember 2008 Pulverpadda: Høres jo veldig lovende ut for deg da!!! Skal krysse alt jeg har for at det har klaffet for de nå:-)) Superklar86: Tror nok ikke jeg kommer til å vente nei. Vente har jeg gjort i ett år og jeg orker ikke legge til mer på den totale ventetiden:-(( Håper det klaffer nå snart. Både sambo ogjeg er klare for masse masse sex nå for å bli fort gravid igjen:-)) Er det noen av dere som har erfaring med cb fertilitetsmonitor?? Lurer faktisk på å kjøpe en sånn, men har ikke sett noen på apotekene rundtomkring her:-S
SuperKlar86Gravid Skrevet 21. desember 2008 #6 Skrevet 21. desember 2008 Det skjønner jeg veldig godt! Jeg har hørt at CB fertilitetsmonitor er veldig bra, men veldig dyre. Lykke masse til til deg :0)
Lillypia Skrevet 21. desember 2008 #7 Skrevet 21. desember 2008 Her fikk jeg mensen igjen etter 40 dager fra første blødningsdag. Var også 5 uker...men så ble den regelmessig igjen. Ble gravid 2pp etter SA. Men mistet så igjen i MA i uke 12:( blødde ikke så mye klumper...
lillejenta2 Skrevet 22. desember 2008 #8 Skrevet 22. desember 2008 Føler med deg! For meg tok det 5,5 uke før mensen kom etter utskrapning, det er nå fem uker siden. Er en uke over IKM og venter i spenning med ømme pupper. Mye mulig det fortsatt bare er syklusen som er ustabil, men er jo lov å håpe, spesielt siden ELtesten var positiv 1.des :-) Har hørt av flere at de ble raskt gravide etter SA/MA/osv, så kjør på du! Lykke til!
*Mo9cA* Skrevet 22. desember 2008 Forfatter #9 Skrevet 22. desember 2008 lillejenta2: Så spennende da:-)) Jeg håper at du er gravid:-) Jeg bare blør og blør og blir aldri ferdig. Er på 6 dagen nå og begynner å bli utålmodig. Ikke er alle symptomene borte heller. De ømme puppene og murringene er blitt borte, men er fremdeles litt kvalm, halsbrann, blødende tannkjøtt, trøtt og svært sulten. Når skal det gå over da?? Trodde det forsvant med en gang jeg når jeg mistet så tidlig. Erfaringer om det?? Klem fra
Tweak Skrevet 22. desember 2008 #10 Skrevet 22. desember 2008 Hei! Leit å høre at du mistet. Ser at du er fra samme området som meg. Vil anbefale deg at om du vil til gynekolog, så gå til legen med en gang. Det er jo ventetider ved gynekologen på sykehuset, og om du skulle bli gravid av deg selv så blir de jo bare glade på dine vegne, ikke sant? Jeg hadde en ma i oktober, og har ikke blitt gravid enda. Men har el i disse dager, så vi får krysse fingrene i et par uker framover. :-) Tidlig i sommer hadde jeg en svært tidlig sa, så tidlig at de egentlig vil kalle det kjemisk. Jeg testet svakt positivt og så tre dager senere begynte jeg å blø. Men i syklusen etter så ble jeg gravid igjen. Dog, var det en 60-dagers syklus, men med meg så er det ganske så normalt. Det som er litt rart er at nå etter ma'en så har jeg medregnet denne, hatt to el allerede! Det virker dermed som at kroppen min er mer fruktbar. Og det er mange andre som sier det samme. Du mistet jo såpass tidlig at det bare er å prøve på'an igjen med en gang, så kan jo hende du får fullt utbytte for ekstra fruktbarhet! Krysser fingrene for at du blir kjapt gravid igjen og at alt vil gå bra neste gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå