gerd Skrevet 21. desember 2008 #1 Skrevet 21. desember 2008 Bør jeg bytte ut smøret med delfiafett? Mente noen mente dette skulle være bedre... Andre tips for å få de luftige?
ahh...dumme, gamle mamma Skrevet 21. desember 2008 #2 Skrevet 21. desember 2008 Her er en oppskrift uten smør.... men den er ganske stor da.... 2 pk med rømme 2 pk kulturmelk 1 kg sukker 3-4 ts hornsalt 1 kg hvetemel
gerd Skrevet 21. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 21. desember 2008 Jeg har ikke kulturmelk.... Jeg har aldri brukt delfiafett før så jeg er litt urutinert.. Det kokte liksom ikke da jeg smeltet det....så hadde jeg i melk og det freste så fælt - er det ille?
ahh...dumme, gamle mamma Skrevet 21. desember 2008 #4 Skrevet 21. desember 2008 hadde vel vært bedre om du hadde smeltet delfiafettet og sukker i melka....
ahh...dumme, gamle mamma Skrevet 21. desember 2008 #5 Skrevet 21. desember 2008 altså smelter/blander det som er vått, og blander inn mel og hornsalt etterpå....
gerd Skrevet 21. desember 2008 Forfatter #6 Skrevet 21. desember 2008 Jeg blandet inn fett med melk til slutt, men det var jo varmt da - det klompet seg da det ble kaldt så jeg måtte varme det opp igjen.. dumt? Det lukter hormsalt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå