Venja Skrevet 21. desember 2008 #1 Skrevet 21. desember 2008 Her er guttungen 21 mnd og vil sjeldnere og sjeldnere sove på dagtid i helgene... Holder i grunn greit ut, men er jo mer opplagt dersom han har sovet litt.Blir nok ingen soving på han i dag. La han for ca en time siden og hører han sitter og leker i sengen med bamsen sin.... Slapper litt av da, men er jo ikke det samme som å sove en time eller to. Når sluttet dere med dagsoving og sluttet dere med dagsoving i barnehagen samtidig som hjemme? Føler at han i barnehagen trenger å sove litt da aktivitetsnivået der er høyere enn hjemme. Har hendt at han har vært våken hele tiden, men da sovner han som regel i bilen hjem og får seg en 10-15 minutter.
Fire småtroll Skrevet 21. desember 2008 #2 Skrevet 21. desember 2008 Det er like stor forskjell på søvnbehovet til barn som til voksne så det blir litt individuelt. Kommer jo ann på hvor mange timer han sover på natta også.. Min eldste har alltid trengt mye søvn, så han sov om dagen til han var litt over 3 år, i tillegg til 11-12 timer om natta. Mellomste sluttet å sove på dagen da han var drøye 2 år, og sov da 11-12 timer om natta. Han sov litt i barnehagen til han var ca 3 år, men ikke hver dag, og ofte bare 10-15min i hvilestunden. Minste ligner nok på eldste bror igjen, hun er nå 19 mnd og i natt f.eks sov hun i 12 timer og i tillegg har hun sovet i nesten tre timer nå.
Den heldige eier av ett barn Skrevet 21. desember 2008 #3 Skrevet 21. desember 2008 Hun her sluttet da hun var o år og tre mnd. Sluttet først i barnehagen, så en lite stund senere her hjemme. Sover egntlig ikke noe mer på nettene, har altid sovet 10-11 timerog gjør det fortsatt.
Chanelle med ♀♂♂♂ Skrevet 21. desember 2008 #4 Skrevet 21. desember 2008 Høres ut som om han er på tur å avvikle den dag-duppen.. Det varierer veldig fra barn til barn når dem slutter å sove om dagen. Her har alle vært drøyt tre år før dem har sluttet helt, mens ei niese av meg var bare 9 mnd når hun sluttet å sove om dagen! Det samme var en nabogutt her. Så dette er svært individuelt-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå