Gå til innhold

Hvor lite liv er lite ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 3 dager igjen til termin,og de to siste dagene har hun inne i magen värt veldig stille.. Blir litt småbekymret,men hun rörer jo på seg.. bare ikke på langt när like mye som för. Noen som har opplevd det samme, er dette vanlig sånn på slutten ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen sier jo ungen blir roligere rett før fødselen, men det er jo vanskelig å vite hva mindre bevegelse skyldes. Jeg ville ringt Føden for sikkerhets skyld.

Jeg hadde et par dager der jeg kjente veldig lite liv, og tok opp dette med legen min (var til vanlig svangerskapskontroll). Hun ringte Føden og sendte meg nedover til CTG-sjekk, selv om hun fant normal hjerterytme osv. Bedre å sjekke en gang for mye enn en for lite. Og jeg syntes det var veldig godt å få tatt den CTG-en og bli beroliget av den! :)

Skrevet

hvis du kjenner forandringer i bevegelses mønstre skal du kontakte føden, dette fikk jeg beskjed om, hadde ikke noe å si hvor langt du var på vei. d er likere med en sjekk får mye en en for lite.

Skrevet

Takk,da gjör jeg det:)

Skrevet

lykke til:)

Skrevet

Av nysgjerrighet, hva svarte de deg på føden? Jeg ringte selv føden for et par dager siden av samme grunn...

Skrevet

Jeg forklarte situasjonen , og hun som tok telefonen ba meg komme ned for å ta CTG. Så vi dro på födeavdelingen på sykehuset hvor vi ble tatt i mot av verdens söteste dame. Hun sa at det var bare fint at jeg ringte, og at hun skulle gjöre alt hun kunne for at jeg skulle slippe å bekymre meg. Först undersökte hun snuppa fra topp til tå med ultralyd,fikk til og med noen bilder av det morske ansiktet. Og fikk konstatert at det ikke var noenting galt,bare at hun hadde lagt seg til slik at bevegelsene ikke kjentes like godt som för. Etter dette lå jeg med slike bånd over magen som måler babyens hjerteslag og sammentrekninger.

Alt i alt kunne det ikke se bedre ut sa hun jordmoren som tok i mot oss. Så nå er jeg veldig fornöyd og beroliget. I tillegg sa hun at jeg ikke måtte vegre meg for å ringe igjen om det skulle väre noe. Bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite sa hun!

Så ble en ubehaglig situasjon snudd til en veldig fin opplevelse. Nå kan jeg bare fortsette å glede meg til det skjer noe:) Håper alle blir tatt i mot på samme måte som vi ble på den födeavdelingen dere evt. hörer til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...