Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i 15 uke nå, å har i den siste tiden kjent smerte fra korsryggen å litt ned i det ene benet, til tider føles det ut som benet blir lamt, eller at det er en nerve som ligger i klem..

Litt vanskelig forklare selve smerten, men lurer på om jeg bør oppsøke lege ?

Heldigvis har jeg aktiv sykemelding fra januar av, er usikker på hvordan det fungerer, visst jeg da går med denne smerten MÅÅ jeg gå på jobb?

Andre som har opplev liknende/ råd?

Dette er mitt 2 svangerskap og har aldri hatt noe problemet med bekkenet, er det vanlig å kunne få det i 2 svangerskap når man ikke har hatt det i første?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som begynnende bekkenløsning er jeg redd! har samme symptomer. Vondt i halebenet/korsryggen som ståler ned i bena. Ta en prat med legen din, så får du en henvisning til fysio:)

Skrevet

Det er hormonellt og kalles bekkenløsning.

Skrevet

Hei.

Jeg har hatt litt samme smerter/følelser og fikk beskjed om at det er "ishas" nerven som lå i klem. Er blitt mye bedre nå, var verst i uke 15 til 19 ca, kunne nesten ikke sitte uten smerter. (er nå i uke 21)

Bekkenløsning fikk jeg beskjed om at måtte kjennes fremme mer enn bak, men det kan ikke jeg si så mye om da jeg aldri har hatt det.

Farlig er det nok ikke, og om du MÅ gå på jobb eller ikke er litt etter arbeidsgiver og om dere har en avtale på den aktive sykemeldingen. Men sånn i utgangspunktet skal du kunne være hjemme, men jeg ville nok endret den til 100% hvis det ikke ga seg, da du nok selv slapper bedre av da og ikke stresser med å "måtte" gå på jobb.

Håper du fikk noe ut av dette, mvh

Skrevet

Jeg har hatt noe lignende, og mener også at det er en isjas-nerve som ligger i klem. Det var det jordmor sa til meg... Det blir bedre hvis du er flink til å gå turer og bevege deg.. i motsetning til bekkenløsning hvor man ikke skal belaste mer enn nødvendig... Jeg er nå i uke 23 og det har nesten gått over..

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...