Gå til innhold

Jeg som overreagerer eller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble utrolig sur på min far da han kjeftet på barnet mitt, som er halvannet år, fordi hun tok en appelsin fra et fruktfat på bordet. Synes virkelig ikke at det er noe å kjefte for, jenta hadde bare lyst på en appelsin. I grunn synes jeg ikke at det er nødvendig å heve stemmen til et så lite barn, og det sa jeg til ham. Da fikk jeg beskjed om å komme meg hjem, og begynne å oppdra ungen min før jeg kom tilbake. Dette blir en hyggelig jul, for den skal vi tilbringe sammen med ham.

Klarer alle andre barn på den alderen å la alt som ligger rundt omkring ligge i fred? For det virker som om han mener det.. Jeg mener nå likevel at det går an å lære barna slike ting ved å snakke vanlig til dem, det er tross alt ikke så lenge til hun begynner å forstå ting. Hadde hun nå gjort det for å være slem..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er enig med dem. Når det ligger frukt fremme er det vel desuten en selvfølge at den ligger der for at gjester skal kunne forsyne seg av den?

Jeg forklarer 1,5 åringen min at noen ting ikke er lov og kan si bestemt "nei" til ham og ta fra ham det han tar, men man kjefter jo ikke på en 1 åring! Det er jo helt bak mål...

Skrevet

Hva var fruktfatet til, da? Pynt? Hadde han sagt det samme til en voksen som forsynte seg? Barn har vel lov til å forsyne seg av slikt som står fremme på lik linje med voksne(selv om en kanskje må begrense et barn av og til. Sånn om barnet vil ta alt på fatet, om det er frukt eller sjokolade, bare for å ta det).

Og å kjefte for dette, er jo liten vits i. Hva skal han da gjøre, om det en dag blir noe å virkelig kjefte for?

Skrevet

kjære vene! Hvis jenta di ville forsyne seg med frukt, er det bare bra!

Meget rart din far ikke lot barnebarnet få en appelsin.

Hadde jenta di klådd og pellla på alle fruktene ja da kunne han ha sagt fra på en mild måte "hvis du vil ha en appelsin så bare ta en du".

Skrevet

Tydelig at din far ikke har noen som helst forståelse av et så lite barn.

Skjønner deg godt. Med mindre du aldri snakker til barnet ditt, aldri sier nei, eller aldri irettesetter barnet ditt. For det MÅ du allerede NÅ!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...