F-mor Skrevet 21. desember 2008 #2 Skrevet 21. desember 2008 Jeg liker det kjempegodt, kjenner en gammel dame som heter det.
Amonym i dag Skrevet 21. desember 2008 #3 Skrevet 21. desember 2008 Hm, er det et navn? Synes det høres mer ut som et bilmerke jeg....Men bra folk har forskjellig smak da, ellers ville alle hett det samme;-)
Gjest Skrevet 21. desember 2008 #4 Skrevet 21. desember 2008 Syns det høres merkelig ut. Finere med Olivia.
AnTiLoPeSvIn Skrevet 21. desember 2008 #6 Skrevet 21. desember 2008 høres rartut. som sagt mer et bilmerke. hehe
Gjest Skrevet 21. desember 2008 #7 Skrevet 21. desember 2008 Litt tungt, men et flott navn som ikke alle andre har.... Men liker Olivia bedre, det er også litt lettere.
Liten på jord, stor i ord Skrevet 21. desember 2008 #8 Skrevet 21. desember 2008 Jeg elsker det! Det er et gammel navn, mange som het det på 1800-tallet i Norge.
Mamma83 ♥♀08♂10♥ Skrevet 21. desember 2008 #9 Skrevet 21. desember 2008 Jeg liker det vedig godt! Vi så såvidt på det navnet når vi skulle velge jentenavn.
Amy - I love whales Skrevet 21. desember 2008 #10 Skrevet 21. desember 2008 Liker det godt! Lillemann her heter Ovidian til mellomnavn, etter oldefaren sin. Har fått noen rare kommentarer på det, bl.a en episode på oslo city, den gang jeg hadde skilt på vogna. Gikk forbi et par damer som glante på skiltet og med en gang vi hadde passert hører jeg " Ovidian, hva slags navn er det??!!" Jeg bare snudde meg og ga dem det blikket så de virkelig skjønte at jeg hørte dem. Jeg har ingenting imot at andre ikke liker navnet, men jeg menler at voksne mennesker ikke bør oppføre seg sånn, man kan holde kommentarene sine for seg selv!!
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 21. desember 2008 #11 Skrevet 21. desember 2008 Eg kjenner ei Ovidia og har nå blitt vant med det navnet så for meg så er det ikkje så rart. Eg lurte litt første gongen eg hørte det men ikkje på anna enn at det var "nytt" for meg og lika det ganske godt med ein gong. Ovidian har eg ikkje hørt om men eg syns det er spennans å ta i bruk gamle navn. Veit om ei som heiter Vehild, dei fikk ikkje godkjent navnet først men etter at det var bevist at det var eit gammalt norsk navn så gjekk det greit, ho er kalla opp etter ei langt bak i slekta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå