F-mor Skrevet 21. desember 2008 #1 Skrevet 21. desember 2008 aaarggg.. jeg har absolutt ingen julestemning. Bardommomens magiske og stemningsfulle, forbentnisfulle og fantastiske jul er byttet ut med mas, kav og bekymringer. På lik linje med flesteparten av andre har desember måned gått med til juleforberedelser. Jeg bestemte meg tidlig at jeg ikke orker å vaske ned hele huset med salmiakk og grønnsåpe, men allikevel blir det jo noe ekstra alikevel. Kalenderpakker til barna, julepakker, julekort, julevask, julekaker, dårlig samvittighet fordi jeg har brukt alt for mye penger ect ect. Som sagt er jo dette likt for alle, men nå sitter jeg her idag med et rotete og skittent hus(som for to dager siden var strøkent)Drit sure unger som plukker julepynten av juletreet, roter og griser og smuler overalt og på toppen av alt er dritsure for at mor har gått tom for kalendergaver. Det hadde vært så deiligt å slengt seg ned på sofaen å kikket på koslige tvprogram, tent lyst ja i det hele slappet av. Istedet sitter jeg her, utslitt og gleder meg til at jula skal bli over og hvedagen skal ta fatt igjen. Jeg har dårlig samvittighet for alt jeg burde har gjort og ikke gjort. Dårlig samvittighet fordi julestemningen uteblir. Håper barna mine har forventninger og gleder seg til jul slik jeg selv gjorde når jeg var barn. Godt å få lufte seg litt her inne;-)
Gjest Skrevet 21. desember 2008 #2 Skrevet 21. desember 2008 Ikke jeg heller, men det er fordi alle her i huset har vært syke i en uke nå :-( Håper bare vi er ok til onsdag - skal heldigvis feire hos mine foreldre...
F-mor Skrevet 21. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 21. desember 2008 Off, god bedring til dere alle!!! Heldigvis er vi ikke sjuke, så jeg bør ikke klage. Når har mannen min tatt 2 av ungene ut slik at jeg får pusterom. Kunne ønske jeg kunne finne en måte å bli flinkere å fokusere på det positive istedet for å tenke på alt jeg ikke har gjort og alt jeg burde ha gjort. Jeg er jo realistisk, men jeg har en evne til å alltid ha dårlig samvittighet for det som ikke er gjort. Istedet for å være stolt av det jeg har opprettet. Kansje typisk kvinner???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå