Gå til innhold

lenge mellom "riene"?? 15-20 minutter.. Erfaringer? Hva tror dere??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har siden i natt hatt rier.. tror jeg.. eller veldig kraftige kynnere.. litt vondt, men ikke så voldsomt. ganske regelmessig, ca 18 min mellom hver gang.. har tatt tiden siden kl ni, og det er nesten det samme hele veien... 18, 18, 18, 19. 16, 18...

skal det ikke ta seg opp og bli tettere hvis det virkelig ER rier? Varer ca ett minutt hver gang. Det skjer jo liksom ikke noe mer.. pynter tre og koser oss mens vi venter.. men jeg vet ikke om jeg skal tro at det skjer noe mer, eller om jeg blir "lurt" her...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytt:) Siden litt over kl 13 kommer de hvert tiende minutt.. men er jo ikke så vondt?

Sendte en melding til jordmor, så får vel en telefon fra henne snart.. spent på hva hun sier.

Skrevet

I den første fasen av en fødsel, den så kalte skulte fasen som kan vare i flere timer og hvor livmora åpner seg til ca 2-3 cm og varer i alt fra en time til et døgn eller mer så kommer riene i alt fra 5 til 20 min mellom hver...

Etter hvert så vil riene ta seg opp og bli kortere og øke i styrke

Skrevet

Da jeg fikk nummer 4 hadde jeg i begynnelsen 4 min. mellom riene. Etterhvert kom de med 18 min. mellomrom. Var sikker på at det kun var kynnere. Ikke vondt heller.

Tilslutt reiste jeg til jm for sjekk. Hadde da 8 cm. åpning! Kom ikke tettere før pressriene satte inn. Men, selv da var det 5 min. mellom riene.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...