mamma-for-første-gang Skrevet 21. desember 2008 #1 Skrevet 21. desember 2008 Jeg har ikke maserier, vonde kynnere, kvalme eller løs mage. Jeg har heller ikke sett snurten til noen slimpropp, fostervann eller blod. Eneste jeg kjenner innimellom er skikkelig nedpress med litt stikkende småvondter. Betyr dette at fødselen er laaaangt unna, eller er det mulig at riene bare plutselig dukker opp uten alle de tidlige tegnene?? Hodet til babyen er festet for lenge siden, og han ligger godt nede i bekkenet. Termin er om 5 dager.. Noen som har opplevd at rier/vannavgang kom helt plutselig uten noe forvarsel?
Liz77 Skrevet 21. desember 2008 #2 Skrevet 21. desember 2008 min søster fødte for ni uker siden.. hun hadde ingen "tegn" i det hele tatt.. litt vondt i magen når hun skulle legge seg = rier som tok seg opp. så bar det rett på føden noen timer etterpå. Her hos meg maser det fælt... falske rier og mensensmerter og gud vet hva.. (men i dag er det veldig regelmessig og litt mer vondt... men "skjeldne rier".. hvert 20 min).. ikke vet jeg. Tror alt er vanlig.. hehe. Lykke til uansett.
Babyønske �� Skrevet 21. desember 2008 #3 Skrevet 21. desember 2008 HAr det akkurat likt som deg, så lurer i grunn på det samme:-). Men har 12 dager igjen til termin da. Har stikkinger nedover, men disse har det blitt mindre av i det siste. Samt at jeg har hatt bittelitt "mensmurring". Håper veldig på at fødselen ikke er nært forestående jeg da. Syns godt babyen kan vente til over nyttår. Så føler meg i grunn veldig trygg på det, så lenge jeg ikke har noen tegn til noe som helst. Min kjære er på utenlandsreise og kommer ikke hjem før lille julaften, og i natt fikk jeg plutselig panikk for at vannet skulle gå, vet ikke helt hvorfor egentlig, ingenting som tydet på det. Men det gikk vel plutselig opp for meg at det egentlig kan skje når som helst, og at han kan gå glipp av det. Så her skal jeg hvertfall senke skuldrene og puste lettet ut når han kommer inn døra om kvelden lille julaften:-). Men ting trenger ikke skje før vi har kommet over i neste år allikevel:-)
Urd* Skrevet 21. desember 2008 #4 Skrevet 21. desember 2008 Ja, fødselen kan starte plutselig likevel. Begge mine fødsler startet plutselig og uten noe forvarsel (som jeg forsto i hvert fall...). Den siste fødselen starta da jeg reiste meg opp fra "godstolen" etter kveldsnytt, og babyen var ute halvannen time etterpå. Den første fødselen hadde heller ingen tegn, jeg våknet midt på natta av vann-avgang - ikke rier til å begynne med, eller i hvert fall veldig svake. Det var litt sånn film-aktig, det å vekke mannen min med: "nå gikk vannet" Ganske vanskelig dette med forhåndsvarsel, synes jeg, så jeg er like usikker nå når jeg skal bli "mamma-for-tredje-gang"! Lykke til! Noen ganger er det best å ikke ha så lang tid til å tenke, bare handle
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå