27dager Skrevet 21. desember 2008 #1 Skrevet 21. desember 2008 Har av ulike grunner sluttet å amme. Pumpet vekk det verste sprenget og det gikk forsåvidt greit, tok ca en uke. Nå har jeg ikke pumpet på 5-6 dager men våknet i går morges med en vond stor klump på undersiden av det venstre brystet. Frykter dette er en tett melkekanal. Har gått med varmer omslag, dusjet mye, massert, håndmelket og i dag prøvde jeg å pumpe. Fikk kun ut litt, mindre en 10ml. Brystet har nå begynnt å bli rødflammet på det ømme stedet og jeg føler meg ganske tufsen, litt influensafølelse i hele kroppen. Ikke feber. Så, dere kloke kvinner, hva gjør jeg nå?
oktopus Skrevet 21. desember 2008 #2 Skrevet 21. desember 2008 Da ringer du legevakten og får antibiotika. Har du badekar? Da tapper du i godt varmt vann og legger deg på magen, slik at brystet henger ned i vanet. Maser forsiktig. Lykke til, og god bedring!
Bippe77 Skrevet 21. desember 2008 #3 Skrevet 21. desember 2008 litt seint hvis du allerede har fått betennelse, men for meg virket det å ta kosttilskuddet lecitin... virker forebyggende da... virker sånn at fettet i melken ikke levrer seg i melkegangene... så hvis du klarer å jobbe ut betennelsen/starten av betennelse... så anbefaler jeg lecitin!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå