unnl Skrevet 21. desember 2008 #1 Skrevet 21. desember 2008 Jeg skal snart bli mamma igjen, storesøster er 5 år, og jeg har en masse flasker til henne. Kan jeg bruke de? Eller bør man kjøpe nye flasker til barnet? (vet jo ikke om vi får bruk for det på lenge enda heller da, men da jeg så alle disse flaskene, kom jeg til å tenke på om de kan brukes igjen, eller om de bare må kasseres) Skjønner jeg må kjøpe nye smokker til de da;) Men tenker at selve flaskene kan det vel ikke være noe i veien for å bruke videre?
wirre;o) Skrevet 21. desember 2008 #2 Skrevet 21. desember 2008 Jeg hadde ikke tenkt på at det skulle vært ett problem jeg.. Men når du stiller spørsmålet så ble jeg faktisk litt i tvil. Min i magen får arve Lillewirre sine. Men nå er hun ikke mere enn 2,5 år når den nye babyen kommer til verden..
Alba44 Skrevet 21. desember 2008 #3 Skrevet 21. desember 2008 Flasker kan sikkert arves om man kjøper nye smokker til. De blir jo helt rene og sterile igjen med grundig vask og koking. De bruker f.eks. flaskene igjen og igjen på sykehuset.
flypapir Skrevet 21. desember 2008 #4 Skrevet 21. desember 2008 Jeg tenker hvertfall å bruke de flaskene vi har, men kjøper såklart nye smokker til dem....
Gjest Skrevet 21. desember 2008 #5 Skrevet 21. desember 2008 Vi kjøpte nye "smukker" til tåteflaskene for hvert barn, men resten ble brukt på nytt. Er jo bare å koke dem i 5-10 minutter først det :-)
unnl Skrevet 21. desember 2008 Forfatter #6 Skrevet 21. desember 2008 Jeg ser heller ikke for meg at det er noe problem, men ble plutselig i tvil..:S De har jo stått i 3 år da... Men med vasking og koking kan vel ikke det være noe problem. er jo så mye som ikke skal brukes igjen for tiden, så må spørre:) Hadde ikke fått med meg at madrasser ikke skal brukes til flere barn feks... dette var det ikke snakk om da jenta mi ble født for 5 år siden. Uansett, hun fikk en helt ny svanemadrass i sprinkelsenga si. Dyr var den også. Men nå må jeg vel kaste den og kjøpe en ny til babyen;) Noen andre ting jeg ikke har fått med meg? Er jo 5 år siden jeg hadde baby sist:S
flypapir Skrevet 21. desember 2008 #7 Skrevet 21. desember 2008 Det jeg ikke hørte noe om sist, men som mange snakker om nå er at man må ha ny madrass til den lille pga faren for krybbedød. Har ikke satt meg veldig inn i det jeg da, men tror det står noe ang det på hjemmesiden deres..
unnl Skrevet 21. desember 2008 Forfatter #8 Skrevet 21. desember 2008 Det med madrassen er det jeg har fått med meg som nytt siden sist også Da jenta mi ble født, var det skumgummimadrassene som skulle bort:P Men det med madrasser... Madrassen i barnevogna er jo ikke bare å bytte ut feks? Hva sies om dette?
flypapir Skrevet 21. desember 2008 #9 Skrevet 21. desember 2008 Hehe, det aner jeg ikke.. Blir ingen ny vogn her hvertfall!
Gjest Skrevet 21. desember 2008 #10 Skrevet 21. desember 2008 Kan fint arves så lenge de får nye smokker, ja.
Gjest Skrevet 21. desember 2008 #11 Skrevet 21. desember 2008 Bare å bruke dem (men som du sier, bytt ut smokkene). Vask dem en runde i maskin først og steriliser dem ved å koke ca 5 min. så skal de være klare til bruk :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå