Topp 10. Skrevet 21. desember 2008 #1 Skrevet 21. desember 2008 Tips om hvilke metoder som funker i hvilke aldre osv. Når barn skjønner konsekvenser av det de gjør, og når man kan si nei og det forstås:)
Shiny84 Skrevet 21. desember 2008 #2 Skrevet 21. desember 2008 hmmmmmmmm, bibelen?!!! he, he, he, he,
Gjest Skrevet 21. desember 2008 #3 Skrevet 21. desember 2008 Tror ikke slike bøker finnes jeg, for barn er så utrolig ulike at det som virker på et barn ikke virker på neste. Har selv 3 gutter og de er veldig ulike og responderer veldig ulikt på lik oppdragelse (derfor må vi faktisk forskjellsbehandle dem slik at vi kan se hver enkelt for den de er). Vil heller anbefale bøker i retning "forstå 2-åringen" osv i den serien og kanskje Jesper Juul sin "ditt kompetente barn" (tror den heter det), men den bør leses med en liten klype salt da, elelrs vil du antagelig knekke sammen av dårlig samvittighet underveis, hehe... Er heller ikke enig med alt han skriver, men han har mange gode tanker som er verd å viderføre synes jeg.
Topp 10. Skrevet 21. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 21. desember 2008 Tenkte vel på litt det med grensesetting, når det passer osv. Når de får forståelse for hva som er lov og ikke lov. Når man kan irettesette og vise konsekvenser av handlinger. Om hun kaster mat i gulvet feks, når forstår hun at det er ikke lov og hva er lurt å gjøre da feks. LItt sånn jeg tenkte på... Kanskje ikke barneoppdragelse jeg skal se etter i bokhyllene da:) Heeheheh! Synes jeg har lest at barn skjønner ikke konsekvenser av sine handlinger før de er en del år... litt sånt jeg lurer på Heheheh! NOen som forsto hva jeg mente med dette:)?
Gjest Skrevet 21. desember 2008 #5 Skrevet 21. desember 2008 Var derfor jeg skrev "forstå barnet xx" serien, der får du "svar" på disse tingene, altså omtrent hvor mye du kan forvente at et barn forstår på ulike alderstrinn :-)
Topp 10. Skrevet 22. desember 2008 Forfatter #6 Skrevet 22. desember 2008 Tenkte det var det su mente ja:) Supert! Takk for hjelpen! Da må jeg ut å shoppe i morgen å
Askepott & lillemusmei Skrevet 23. desember 2008 #7 Skrevet 23. desember 2008 Jeg har hatt kjempegod nytte av "De utrolige årene" av Carolyn Webster Stratton. Opplegget i den boka brukes av de fleste barnehager, helsestasjoner ol. når de skal veilede foreldre. Mange konkrete, praktiske tips om hvordan man takler utfordringene vi møter...
Ryxxer Skrevet 23. desember 2008 #8 Skrevet 23. desember 2008 Foreldrelappen er en fin bok. Legger ut linken til den nedenfor. http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=3158063
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå