Gå til innhold

Hva hadde dere gjort? Trenger råd :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår på snart 16 mnd. har hostet og vært dårlig i flere uker. Barnelegen har en sterk mistanke om allergi mot katt. Vi skal teste han på sykehuset på mandag, men får ikke svar før etter jul. Vi er bedt til svigers på julaften. De har ca.8 katter (vi har 1 katt). Barnelegen har frarådet meg om å dra til svigers på julaften. Svigermor sier at hun skal stenge inne alle kattene og vaske og lufte skikkelig. Legen sier at det tar opp til 2år å få alt kattehår og støv ut av et hus. Hva ville dere ha gjort? Er så i tvil.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg tror nok jeg hadde fulgt legen sitt råd.

prøvd å forklare til svigers hva legen har sagt og foreslått at de heller kunne komme til oss istedenfor..

Skrevet

Du skjønner at de skal ha en hel gjeng så jeg tror ikke vi kan bytte 'lokale'...jeg foreslo det til mannen min og han sa at det var uaktuelt....svigermor kommer ikke til å forstå dette tror jeg.

Skrevet

Jeg hadde fulgt legens råd, og så ville jeg spurt om få plassere deres katt hos de til dere har fått svar på prøvene. Kanskje dere kan svigers til dere?

Skrevet

Kan jeg få spørre om hvorfor legen har stor tro på at det er katter han er allergisk mot??

Er det noe han bare tror pga dere har katt og han er dårlig eller er det blitt tatt noen prøver i det hele tatt?? =)

Skrevet

8 katter kan man liksom ikke lufte og vaske ut...... hvis du tror det er derfor sønnen din er dårlig så ville jeg faktisk ikke dratt. Hvis mannen din ikke har forståelse for det så får han dra alene da. Eventuelt kan du høre med legen om sønnen din kan ta noen form for allergimedisin.

Skrevet

Han er en sånn gammel, erfaren barnelege som mener dette. Nei, har ikke tatt noen prøver enda...skal på mandag. Jeg prøvde å si at kanskje det er vaske/skyllemiddel jeg bruker eller noe annet! Han er meget bestemt at det er katten vår. Jeg har ikke noe annet valg enn å stole på magefølesen hans føler jeg.

Skrevet

Jeg ville definitivt fulgt legens råd.

Guttens form og trivsel går foran.

Skrevet

Vi holdt nemlig på og sette bort hunden våres for en liten stund i fjor.. Mini hostet og hostet.. Han var dårlig i mange uker.. Legen og de på sykehuset mente at vi burde sette vekk hunden litt for og se om det ble bedre.. Vi trodde langt ifra at det var dette og krevde prøver på sykehuset som viste at han ikke var allergisk mot hund..

Han hadde allergener i kroppen.., men det var ikke mot hund..

Men jeg skjønner jo sef at du ikke ønsker og påføre han enda mer om det kan være katter han er allergisk mot.. Kan du ikke høre på sykehuset eller hos legen om du kan få med allergi medisin akkurat de dagene.. Og bare passe på at han ikke er i direkte kontakt med kattene..

Hun klarer jo ikke og kvitte seg med alle kattehår og slike ting som utløser allergi etter 8 katter på en dag.. Men det hjelper jo.. Samt at allergimedisin kan hjelpe.. =)

Skrevet

Hvor lenge har dere forresten hatt katten?? Fik dere katten akkurat i det han begynte og bli syk så kan jeg virkelig skjønner bekymringen da.. =)

Skrevet

Takk Blekkis.

Jeg skal snakke med de på sykehuset på mandag. Jeg har ikke lyst å utsette gutten for mere plager...men jeg føler familien presser meg. Dårlig gjort synes jeg.

Skrevet

Fikk katt i juli. Har ikke vært plaget før høsten kom.

Skrevet

Høres ut som min sønn.. Men jeg ville nå allikevel vært skeptisk til og ta han med et sted hvor det er enda mer av det han kanskje er allergisk mot.. Må nesten føle på det selv..

Jeg hadde nok dratt om det hadde vært kort vei hjem igjen og med allergimedisin i kroppen..

Skrevet

Om legen er meget bestemt og dere tror han har rett ville jeg aldri i verden utsatt barnet mitt for det.

Jeg har selv katteallergi, og vet hvor jævlig det er å sitte et sted og kjenne på at det bare blir være og værre.

Det er klin umulig å vaske bort så mye kattehår osv på så kort tid. Og om katten er ute blant dere eller innestengt har nada å si. Om man er allergisk så reagerer man alikevel.

Og når det gjelder allergi med, så er det ikke alltid det hjelper tilegg bruker de fleste flere dager på å oppnå full effekt slik at dere rekker det nok ikke før julaften uansett.

Så personlig ville jeg ikke dratt dit med barnet mitt. Jeg ville også prøvd å sette bort den katten dere har selv og vasket ned huset, for å se om det hjelper noe.

Katteallergi er noe herk!

Lag en koselig jul hjemme dere :-)

Skrevet

Så enig med deg titten!

Jeg får sitte hjemme alene med lillegutt.

Skrevet

Syns igrunnen mannen din skal være hjemme med dere på julaften da! Det er jo en skikkelig familie dag..

Du får ta et alvorsord med mannen din!

Hvis jeg skal et sted det er katt, pleier jeg å begynne med medisiner 3-4dager i forkant og tar relativt stor dose, og selv da har jeg plager mens vi er der.

Stoor klem herifra!

Skrevet

Takk titten.

Jeg får prate med han. Du skjønner at vi har to store jenter (8,9år) som har gledet seg til å feire jul hos svigers, det kommer masse søskenbarn! Har ikke lyst å ødelegge jul for jentene mine.

Skrevet

Men du skal da ikke ødelegge julen!

Du lager jo en minst like koselig jul med de som står dere aller nærmest :-) Nemlig dere 5!

Og hvis det er mange som kommer så kanskje dere kan finne et annet lokale enn hos svigers hvor alle får plass?

"Der det er hjerterom er det husrom!!!"

Igjen, en klem herifra! Om testen på mandag bekrefter diagnosen må vel kanskje svigers gå noen runder med seg selv uansett...

Skrevet

Har dere aldri vært på besøk hos svigermor før? Hvordan reagerte han da?

Skrevet

Synes ikke han reagerte i det heletatt når jeg tenker tilbake.

Skrevet

Takk titten...skal snakke med familien.

Skrevet

Hadde absolutt ikke tatt han med. Har selv katteallergi og reagerte hos min venninne enda katten hadde vært dø i 2 år! Det er heller ikke så enkelt som bare å ta litt allergimedisin.

Skrevet

Har dere vært hos svigers etter han begynte å bli dårlig da? Ble han verre da?

Helt ærlig synes jeg leger kommer med råd i hytt og pine, hvordan kan han vite at det er katt ungen reagerer på da han ikke er testet mot noe? Dere har jo til og med katt selv.

Jeg tror faktisk at jeg hadde tatt imot tilbudet om at alle kattene var på ett rom (evt. ute) og godt vasket hus, og reist. Og heller sett det ann. Blir ungen dårligere i løpet av kvelden drar dere hjem.

Skrevet

Jeg er vel en av de få som faktisk hadde dratt.

Men jeg liker ikke å ta sorgene på forskudd. Så lenge dere ikke har fått det bekreftet og har en katt selv så hadde jeg dratt!

Skrevet

Jeg hadde ikke dratt.

(Hvorfor har dem 8!! katter egentlig?)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...