Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Epidural blir alltid anbefalt ved en setefødsel. Ulempen med epidural er at den kan ta knekken på riene i følge gynekologen min og flere av jordmødre jeg har snakket med. Så må man til med riestimulerende osv.

Hadde likevell bestemt meg for å ha epidural, ikke så mye på grunn av smertene,men mest på grunn av at jeg ikke har lyst å bli lagt i narkose i tilfelle hastesnitt, for da tenkte jeg at de kan jo bare øke på epiduralen min og operere i vei. Men så sier gynekologen at det tar ca.30 minutter for å øke epiduralen så pass at de kan skjære i meg og at dersom det haster blir jeg lagt i narkose uansett. Men hvis man har litt bedre tid så rekker man fint å legge spinal.

I så fall føler jeg ikke for å ha epidural, dersom det ikke kan brukes ved evt hastesnitt.

Er det noen som som har hatt setefødsel uten epidural? HVordan gikk det i så fall?

God Jul til alle fra en førstegangsfødende :))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt setefødsel uten epidural. Men det var ikke fordi jeg ikke ville ha det,men fordi det gikk så fort at de ikke rakk å sette det. Hadde vi hatt bedre tid hadde de satt det fordi her vil de gjerne ha det ved setefødsel..

Men for all del, gikk veldig fint å føde uten det eller annet smertestillende.

Lykke til med fødselen når den tid kommer:) Og god jul:))

Skrevet

Det var godt å høre Bevind. De vil som regel sette epidural pga blant annet ofte langvarige fødsler, men hos deg gikk jo det så fort! Var det din første fødsel?

Skrevet

Ja det var min første fødsel,og det tok 3,5 time fra begynnelse til hun var ute;)

Skrevet

Jeg fikk uplanlagt ks ved forrige fødsel, de kaller det hastesnitt selvom det ikke var akutt,på en måte. Jeg hadde da allerede epidural, og kunne opereres med kun det. De øket dosen og opererte og det gikk kjempefint. Vet ikke om dette er noe poeng for deg, men ville bare dele det. Om de skjønner at ungen ikke kan komme ut vaginalt under en fødsel, er det jo ikke alltid det blir "bråhast" for det. Lykke til ihvertfall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...