heisand? Skrevet 21. desember 2008 #1 Skrevet 21. desember 2008 finner ut at befruktning må ha skjedd 10 desember om jeg er gravid. det jeg lurer på, er om det er noen mulighet for å bli gravid uken etter 10 desember? hvor mange dager etter siste mens første dag er det mulighet å bli gravid? finner bare kalkulator med akkurat en dag
Venter09<3med ny spire Skrevet 21. desember 2008 #2 Skrevet 21. desember 2008 vis du går inn på babyverden så skriver du in når første dag i mensen din er så har du noen dager å gå på med befruktning det spørs jo på hvor lang syklus du har oxo...
Tweak Skrevet 21. desember 2008 #3 Skrevet 21. desember 2008 Det er veldig avhengig av når du har eggløsning. For selv om egget bare lever i 24 timer, så lever sæden i 3-5 dager (leste 5 dager et sted, men det er jo ganske lenge). Så du kan bli gravid av sex opp til fem dager før og en dag etter eggløsningen, altså seks dager i løpet av en syklus. Eggløsningen kommer 12-14 dager før neste mens, så om du har regelmessig syklus kan du regne deg bakover. Men nå sier du ikke noe om hvor lang syklusen din er eller om befruktning må ha skjedd 10 desember fordi dere hadde sex den dagen eller fordi du oppdaget eggløsning den dagen! :-) For hvis du hadde sex 10 deember, så kan jo det ha vært 5 dager før eller 1 dag etter el, dersom du ikke vet når el er, ikke sant?
heisand? Skrevet 21. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 21. desember 2008 syklusen min er 28dager. så det er ingen sjanse for å være gravid to dager etter el og frem til mensen kommer igjen neste gang?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå