Gå til innhold

Gravid i uke 30, og får ikke sove uten å ligge på magen, er det flere som har det likedant?


korsvegen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hei!!!

jeg har det helt likt deg:( jeg elsker å såve på magen,men kan ikke d lenger... såver kjempedårlig om nettene,er liksom ikke det samme når en kun kan veksle mellom å ligge på siden!!

åså er jeg oppe mange ganger på do å da er det vanskelig å finne god stilling igjen etterpå:( jeg er snart i uke 29...

men det er jo verdt det da;) vi får bare holde ut noen mnd til,hihi:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann...SÅ godt å høre at det er flere som har det likedant... Do rundene var meget kjente ja... :0)

 

Jeg ligger delvis på magen og på siden, med en fot oppunder meg (nesten som fosterstilling), men finner ikke noen GOD sove stilling nei... Gleder meg vanvittig til at jeg kan få sove på magen igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg får ikke sove generelt, uke 30 me too!! men jordmor sa at det er veldig bra å ligge på magen etter man har født, det hjelper visst livmoren med å trekke seg sammen =) hun mente det ikke er direkte farlig for fosteret om en lå på magen, men at det får mindre plass inni der...så jeg dytter en pute mellom bena, og en foran brystet og magen så ligger jeg litt sånn halvveis på sida og magen...funker helt greit =) helt til jeg må tisse...hihihih

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei babypink84..

 

 

Jeg har hatt bare en pute mellom føttene, må prøve å ha en pute under magen jeg også..Kanskje man får følelsen av å ligge på magen da... !!?? Hmm... Våkner nesten ALLTID rundt 03,30- 04,00 tiden da er det en do runde, heldigvis ikke så langt å gå da he he he.. Men man blir lei av å våkne å bare stime avgårde til toalettet.. he he. Må holde ut i 10 uker til så blir vel alt ok tenker jeg.. Tror du ikke??

 

God Jul og Godt Nytt År til Deg og DIne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dobesøk ja. Fordelen med alle dobesøkene er at nå er jeg nesten A menneske, før var jeg utpreget B. Plutselig er jeg våken om morgenene

 

Det skulle ikke være noe problem det å ligge på magen. Eneste som er ugunstig er å ligge på ryggen, da trykker livmoren på de store årene som går langs ryggen. Vekten av livmor er nok til å klemme av vener helt eller delvis. En del merker en veldig ekkel følelse mens de ligger på ryggen, dette er vena cava inferior syndrom. Tegn på at man bør skifte posisjon.

 

Magen bør være ok. Fostervannssekken er et lukket rum med væske, som en ballong inne i et hardt, elastisk skall(livmoren), og vil fordele trykk jevnt ved belastning. De fleste rører på seg i løpet av natten, men plassen er alltid den samme, bare formen endrer seg litt. For å si det sånn, du lekker ikke ut noe fostervann, så volumet inne i livmor er likt uansett hvordan du trykker på den. Posisjonen til livmor inne i buken kan derimot forskyve seg sideveis eller opp/ned, akkurat som mange kjenner at den siger ned i løpet av dagen...Tror derfor jordmor ikke helt har tenkt helt gjennom... Uansett. Dette er neppe tema for forskning, bare noe jeg har lest som virket logisk. Dessuten ligger alle gravide pattedyr ned meg bekjent, men aldri på ryggen.

 

Personlig våkner jeg på både rygg og mage samme hva, så har konkludert med at det ikke kan kontrolleres i søvne uansett. Regner med at jeg snur meg hvis det er vondt. Har ellers alltid ligget på magen og savner det dødsmasse. Blir ikke helt det samme nå. Men får vente litt da..Putetriks funker for meg, og ligger ofte litt skrått i bekkenet og som i gange når jeg våkner på ryggen. På magen pleier jeg å våkne i skytterstilling, med ett ben bøyd og trukket opp, og ansiktet mot den siden av kroppen. Føles helt ok når jeg har sovet sånn. Benet løfte bekkenet så det blir plass å dytte livmor litt til siden.

 

God Jul og Sov Godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Jeg så veldig frem til å kunne ligge på magen igjen etter forrige fødsel, trodde så snart barnet var ute så skulle jeg endelig få sove på magen igjen... Men den gang ei, de stein harde melke puppene satte så klart en stopper for den drømmen;) Har lest at søvnløsheten i graviditeten er en måte å forberede kroppen på å klare seg med mindre søvn på, når den lille kommer og gjerne holder oss våken, med natt amming og kolikk etc. Men gleder meg det gjør jeg, en dag skal jeg få tilbake min herlige kose stilling!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he, litt komisk det her... jeg har blitt a menneske selv jeg. sover dårlig om natta har masse puter i senga som jeg flytter rundt på kroppen når jeg skifter stilling,,,,, elsker jo og ligge på magen, men har ikke sovet en hel natt på evigheter pga dette og at jeg må på do hele tia,,,en annen ting er at jeg har begynt og våkne av den minste lyd også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har det likt som deg og spurte faktisk jordmor om dette no for noen dagen siden og ho sa det var bare å ligge på magen, du kan ikke gjøre noe galt! Så lenge det er behagelig for deg så er det bare å ligge på magen. Jeg våkner hele tiden med at jeg ligger på magen og funnet ut at det er minst vondt i ryggen når jeg sover på magen så det ender opp med det når man først sovner....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...