Gå til innhold

Endelig gravid :)


Gjest

Anbefalte innlegg

Venter 1 september 09 :) skal bekrefte det endelig hos legen på mandag. har foreløpig hatt 2 svakt positive tester hjemme .. kan knapt vente * har prøvd svært lenge ca 1 år aktivt. har tatt veldig på.. pergo kur måtte til..

 

Noen her som har noen svangerskapssymptomer?

Merker selv ingenting annet enn uteblitt mens, noen smerter i underlivet og ømme bryster :)

 

Var veldig kvalmet i svangerskap 1 - håper formen blir bedre denne gangen.

 

Noen som har opplevelser fra 1 svangerskap sammenlignet med svangerskap 2?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen hit og gratulerer så mye! Vi har termin på samme dag! :D

Jeg også skal til legen imorra, og se hvor langt jeg er på vei... Foreløpig så har jeg ganske mye murringer i magen, tror jeg får mensen hvert øyeblikk, og så er puppene mine litt ømme.

 

Vi får holde hverandre oppdatert da! Jeg gikk også på pergo forresten. Dobbel kur. Hva med deg???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :) i like måte.. så koselig .. absolutt holde hverandre oppdatert.

Etter aktiv prøving i nærmere ett år ble det bestemt at jeg skulle ta en pergokur.gikk på en dobbel pergo kur og ble gravid i første "pausemåned" Endelig..

 

Gleder meg masse til i morgen - skal bli godt å få en bekreftelse fra andre - har nesten ikke gått opp for meg enda. Var livredd idag tidlig for det kjentes ut som mensen skulle komme hvert øyeblikk, men det er nok bare vanlige smerter i forbindelse med graviditeten. Ellers har jeg som deg hatt ømme bryster i en ukes tid.

Utrolig så like historier vi har,.

 

Ellers har jeg en jente på 3 år - som blir 4 i april..

Hun har snappet opp at det har vært en del baby snakk så hun er også - som meg - klar for at mamma skal ha baby i magen :)

 

I tillegg skal vi gifte oss i februar - så tenker det blir en gledelig overraskelse å avslutte talen med denne nyheten.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, gratulerer som skal gifte deg også! Det blir jammen meg en fin overraskelse!! :)) Hvor gammel er du?

 

Jeg er 27, har ingen barn fra før, så dette blir veldig spennende.Har også prøvd litt over 1 år. Sluttet på pilla 07, og jeg måtte vente 8 lange mnd på at mensen skulle komme ved hjelp av provera. Så har jeg tatt 2 enkle pergo kurer som jeg ikke fikk EL av. Så det måtte dobbel kur til! Merket veldig godt EL da. Hadde veldige EL smerter en uke.

 

Dagen etter EL fikk jeg såre brystvorter, som jeg også har enda. Og for en ukes tid siden frøs jeg veldig mye. Men trodde vel egentlig ikke at det var noe på gang da.

 

Merket du noe etter EL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stas med den første - alt er nytt å spennende. Du må nyte graviditeten :)

 

Jeg er 24 år og har som sagt en jente på snart 4 år. Med henne hadde jeg ikke problemer med å bli gravid, så det kom litt som et sjokk da jeg fikk vite at eggene mine ikke modnet som de skulle plutselig. Så vi prøvde i mange mnd før jeg gikk for å sjekke meg - trodde bare vi ikke fikk det til å klaffe på egen hånd.

Så det var kun en dobbel kur som skulle til.

Er nå lei av å tisse på pinner og telle på streker, har holdt på lenge nå både på el. tester og grav. tester. :)

Endelig fulltreffer.. :)

 

Jeg merket ikke EL noe særlig, men en uke etter fikk jeg ømme bryster, det er det eneste. Kanskje noen stikninger på den ene siden av underlivet men vet ikke helt om dette var i forbindelse meg EL:

 

Hvor i norge holder du til:) ?

Jeg er bosatt i rogaland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Oslo. Synd vi ikke bor nærmere hverandre da. Så kunne vi ha trillet tur sammen... :(

Idag skal jeg til GU, for å bekrefte at jeg er gravid. Gruer meg litt! Jeg blir så forvirra av denne uke regninga. Noen steder sier at jeg er i min 4 uke, eller jeg har begynt på min 5 eller 6 uke. FORVIRRA!! Så jeg får vel svar på dette om ett par timer.

 

Jeg gruer meg litt, tenk hvis jeg ikke er gravid da. Menne 9 positive tester kan vel ikke ta feil??? Håper alt ser fint ut hittil da.. :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nettopp komt fra legen nå og fått det bekreftet :) var deilig å få vite av andre at det ikke bare er meg som har sett 2 streker :)

Skal tilbake til kontroll 12. januar - men mine beregninger sier a jeg er nå inni min 5 svangerskapsuke.

 

Grunnen til at det ulike steder viser 4, 5 og 6 kan være at de ulike sidene regner fra barnets uke, mens andre regner fra din uke. Ellers så kan beregningene også variere pga antall dager mellom mensen etc..

 

JEg tror nok du kan ta det nokså med ro - 9 positive tester lyver nok ikke :)

Ønsker deg masse lykke til på GU og håper alt står bra til :)

Fortell gjerne når du er tilbake hva de gjorde på undersøkelsen og hvordan det gikk.. er spent på hva gjør på den første undersøkelse. :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært der! Hun tok innvendig ultralyd, og vi kunne se en liten prikk på 2 mm. Hun som undersøkte meg måtte le litt da, og sa til meg: du klarte ikke å vente lenger?? Så tok jeg blodprøver for å se om det er noen vitaminer jeg mangler, og om jeg er gravid. hehehe

 

Skal tilbake dit 9 januar, og forhåpentligvis da så ser vi et hjerte som slår. Var godt å få bekrefta at spira ligger der den skal! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste gjennom innleggene deres her, og håper at jeg om noen dager også kan juble som dere gjør, jeg har nå fullført 2 pergokurer, og venter enten mens eller 2 streker om noen dager... Og kjenner at denne ventingen gjør meg småtullete...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lyktes ikke denne gangen heller...

Så da kjører jeg på med dobbel kur, Selv om hetetoktene sikkert vil ta livet av meg... Lykke til videre med septemberbarna deres :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...