Gå til innhold

Jeg er syk igjen jo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Følte meg ikke bra på fredag og når jeg kom hjem fra jobb sa det bare "pang" og så slo det ut i full blomst. I går måtte jeg ta paracette for å få kjøpt de siste julegavene og resten av dagen brukte jeg på sofaen. Jeg har feber, vondt i halsen, vondt i alle ledd og vondt i øra. I går kveld og i dag morres hosta jeg til jeg spøy. Tok feberen i sted og hadde da 39,4. Får ikke i meg noe mat heller. Tenkte å ta en tur på legevakta i tilfelle jeg må ha antibiotika. MEN så er det det at jeg skal på jobb i morgen og tirsdag. Føler ikke at jeg er i form til det og tviler sterkt på at jeg blir det, med mindre det skjer et under.

Men så får jeg dårlig samvittighet for sjefen da. Han har fri de to dagene og jeg frykter at dersom jeg er borte så må han på jobb, noe jeg ikke synes er greit. Han har jo prøvd så mange ganger å ta av fridagene sine, men har måttet gå på jobb av div. grunner.

Hva gjør man i sånne tilfeller som dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ringer legen, tar en blodprøve for å sjekke om det er virus eller bakterier og får en sykemelding i samme slengen..

Skjønner veldig godt at du sliter med samvittigheten når det gjelder jobb, det hadde jeg også gjort. Men man kan ikke gå på jobb med over 39 i feber..

Med en sykemelding kan ihvertfall ingen beskylde deg for å skulke nå rett før jul, også ringer du sjefen din og beklager så mye, men du er helt slått ut.

Jeg er selv sjef, og sånne ting skjer, ingen blir syk med vilje, og det er det vi som sjefer er ekstra betalt for, nettopp å måtte steppe inn når sånt skjer. Han kan avspaserer senere.

God bedring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...