små Skrevet 21. desember 2008 #1 Skrevet 21. desember 2008 Døtrene mine (5 og 2 1/2) har fått øyekatarr. Iallefall ser det sånn ut. det kommer puss ut av øye i ett sett. Jeg så det først i går kveld. Når de sto opp var øynene fulle a tørket og vått puss. Hun eldste er også blit veldig rød rundt det ene øyet, pluss at hun er kjempetett. Hva gjør man? Drar vi til legen? Får man dråper eller noe å ha på øyet? Gjør det vondt for jentene forresten?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 21. desember 2008 #2 Skrevet 21. desember 2008 hehe... det er sikkert vi som har smittet dere for småen fikk det på fredag. jeg har bare skyldt med vann og det blir bedre og bedre. han så ut som drakula.. hehe
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 21. desember 2008 #3 Skrevet 21. desember 2008 ja det er nok litt vondt, ihvertfall ubehagelig. hehe...småen fikk ikke opp øynene sine på natta eller på morningene... hehe.. så jeg må vaske de før han klarer og åpne de... hehe
små Skrevet 21. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 21. desember 2008 FY! Ikke pent å smitte andre! Bare skyldt med vann? hmm... i will try! Ofte?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 21. desember 2008 #5 Skrevet 21. desember 2008 har bare skyldt når øynene er klissete. ikke noe spesielt tidspunkt eller slikt. har det selv også og det funker fint, har hatt det en milion ganger og da bare gjør jeg ingen ting. men disse små blir litt mer grisete en vi
små Skrevet 21. desember 2008 Forfatter #6 Skrevet 21. desember 2008 Ok, takk kjære Får se hva det blir til.
Mayken Skrevet 21. desember 2008 #7 Skrevet 21. desember 2008 De anbefaler å vaske øyet med saltvann. Hjelper ikke det får man dråper på resept hos legen. Vi var på legevakten med snuppa i går og fikk øyedråper, hun har øyekatar for 2. gang på en mnd nå.
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 21. desember 2008 #8 Skrevet 21. desember 2008 Er det bakterielt får man øyedråper, er det virus kureres det med vask med saltvann. Ikke bruk vanlig vann, kjøp sånne "nesedråper" i små ampuller på apoteket, så har du for en stund. Viktig med håndhygienen, la jentene ha hvert sitt håndklede, og vask/bytt de ofte. Ellers smitter de bare hverandre igjen ustanselig. Det kan være litt ubehagelig ja, som om man har grums/grus på øyet, og øyet føles tørt og kløete.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå