Gå til innhold

vil jeg alltid være den tjukke??

Anbefalte innlegg

Skrevet

oppi hodet mitt??

jeg har alltid vært det dem så fint kaller kraftig... altså tjukk...!!

men nå etter hard jobbing og 2 unger har jeg klart å gå ned en masse (26 kg) på ganske kort tid (4 mnd) ....!! og rent mål og størrelsemessig er jeg like liten om ikke mindre enn mange av mine venniner som jeg synes er FLOTTE!! og jeg ser at jeg har gått ned, men feks når ei vennine foreslo at jeg kunne låne en bukse av henne tenkte jeg bare at den kommer jeg aaaaldri oppi... selv om den faktisk var litt for stor når jeg prøvde....

men alikevell føler jeg meg tjukk!! jeg ser på bilder av meg å tenker bare NEEEI!!

vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, men lurer liksom på om jeg alltid vil se på meg selv som den tjukke... eller kan det være at hodet rett og slett ikke klarer å følge med vekttapet liksom.... ?

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Du er nok helt lik som meg... kanskje du fortsatt er overvektig, og er klar over det selv? Jeg har gått ned 50 kg, men er fortsatt overvektig, og kan ikke fordra at andre sier "åååååå, så slank du har blitt".. vel, ja,.. jeg har gått ned masse, men jeg er fortsatt ikke SLANK! Haha :)

Vær stolt av den du er, og det du har klart! Og lær deg og ta imot komplimenter når du får et :o) Det hjelper på :o)

Skrevet

Fy søren dere burde være skikkelig stolte av dere selv!!!!!!=)

Akkurat nå er jeg ikke slank, men husker etter nr 2. Her hadde jobba bra og gått ned 30 kg....! Skjønnte ikke egentlig hvor flott jeg var blitt før jeg skulle kjøpe klær og måtte ned maaaange str, og fikk se bilder av meg selv. Oppi hode var jeg fortsatt tykk, men bildene sa noe helt annet. DEN flotte dama var jeg=)

Angrer fortsatt at jeg ikke fikk tatt ordentlige fotograf bilder av med selv da, så jeg tenkte å gjøre det når jeg er nede i det samme igjen.

Et minne jeg har forresten var fra julebordet det året og hadde på meg den lille sorte.....UTEN hold in stømprbukse! DET er målet. Har kjolen ennå=)

Skrevet

Det tar tid for hodet å omstille seg. Tenk på alle de åra du har sagt til deg selv at du er tjukk? Hver gang du har stått foran speilet/i klesbutikken osv har du sikkert tenkt:

"Nei, den passer sikkert ikke..."

"dette ser jo ikke pent ut..."

"nå synes alle valkene mine, det er jo lekkert!"

"så stygge armer/lår/hake/mage"

Høres det kjent ut?

Hvis det gjør, så betyr det at du i alle år har fora hjernen din med negative tanker om kroppen din. Og hjernen din har lagret dem som en sannhet. Så hver gang du ser deg i speilet nå, så spilles et av de gamle bånda, og du føler deg fortsatt tjukk!

Du må rett og slett lagre noen nye sannheter. Si til deg selv, flere ganger om dagen, og gjerne høyt (og ja, det føles veldig teit ut i begynnelsen): Jeg er flott! Jeg er slank og lekker! Jeg har pene bein! Jeg har snerten rompe! osv.

Det hjelper- men du må gi det et par uker.

lykke til, og gratulerer med ny flott kropp!!

Skrevet

det var jammen som å lese om meg!! virkelig noe å tenke over!! takk=)

Skrevet

du, vennen... Jeg syntes du skal være kjempestolt av deg selv jeg.. 26 kg på 4 mnd? WOW, sier jeg bare!!! du er og blir ei utrolig vakker jente, så bare face the fact ;) Tror det må være tanker som trenger ny innstilling :o)

mange klemmer

Skrevet

Blir vi noen gang fornøyd med kroppen vår?

Jeg synes du har vært kjempeflink! Jeg har bare 5 kg for mye, men sliter med å komme ned i vekt (er altfor glad i mat)

Etter mitt første barn gikk jeg en del ned i vekt. Ble faktisk tynn! Men lykkelig??? Nei! Husker jeg følte meg fortsatt tykk (rundt magen) selv om vekten viste noe annet. Når jeg ser på bilder av meg selv fra den tiden tenker jeg bare: WoW! For en kropp. Så mye sitter nok i hodet. Det vil ta tid å omstille seg (jeg gikk opp igjen i vekt etter noen mnd så jeg fikk liksom aldri omstilt meg....)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...