Gå til innhold

Trening og kanskje gravid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tatt 2 positive QR tester (viste tydelig 2 streker men den ene svakere enn den andre) så jeg håper jeg er gravid. Grunnen til at jeg håper er at jeg i morges tok en "strimmel" grav.test i håp om at den skulle være sterkere - men den viste negativt. JEg velger foreløpig å tro at jeg er gravid og hvis jeg er det er jeg tidlig i uke 5 :)

Er det da "farlig" å trene så tidlig i svangerskapet? Jeg trener step fast 2 ganger i uka, og har holdt på i ca 1 år med det.

Kanskje en teit tanke . men er redd at barnet ikke skal feste seg eller løsne eller at noe skal gå galt i den forbindelse. Vi har prøvd i nesten ett år aktivt og når det nå endelig har klaffet så ønsker jeg ikke å foreta meg noe som jeg ikke burde..

Noen som har råd/tips?? De mottas med stor glede

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kjøp en digital test,da står det enten gravid eller ikke gravid,så slipper man å vri hodet pga streker=)

ang trening,så vil jeg da tro at det ikke skulle være farlig,spesielt ikke når du har gjort det regelmessig og kroppen din er vant til det! man kan vel kanskje ta det litt mer med ro og ikke overanstrenge seg altfor fælt. legene sier jo at man skal leve som vanlig,man er gravid,ikke syk! hehe.. er ingen trenings ekspert altså,men er dette jeg har blitt fortalt selv=)

Skrevet

Ja - det skal jeg gjøre :) er lei av å tolke streker.

Har lest flere plasser at en selvfølgelig kan trene og det tenker jeg å fortsette med, men når alt kom til alt så ble jeg veldig i tvil når det enda er så tidlig. Vil så gjerne nå som jeg forhåpetligvis endelig er gravid :)

Da fortsetter jeg treningen som før - kommer bare til å være mer forsiktig :)

Takk for responsen =)

Skrevet

lytt til kroppen din,tren når du er i form til det,men hvil når kroppen sier ifra=) ikke tving deg på trening om du en dag er veldig sliten! kroppen er flink til å si ifra hvordan den vil ha det=)

du får ha lykke til,og håper det står GRAVID på en digital test=)))

Skrevet

Når det gjelder trening har jeg tenkt på det samme selv. Har lest mange steder at man kan trene som før, men jeg klarer ikke la være å tenke at trening (f.eks step, som jeg også trener) kan ødelegge for at egget fester seg eller føre til at det løsner. Skjønner godt hva du mener. Jeg er ikke gravid enda (regner jeg med), så jeg trener som før, men må innrømme at jeg tenkte litt på det sist jeg var på trening mtp at det kanskje var tid for "egg-feste". :o)

Lykke til!

Skrevet

Jeg var på trening idag og merket at enkelte øvelser var ubehagelig å utføre. Ikke på grunn av at det var fysisk vondt, har nok mye med psyken å gjøre :) stod derfor over enkelte styrke øvelser for magen etc så slipper jeg å tenke på om jeg overdrev treningen..

Føler leger svarer så mye forskjellig på akkurat dette, men jeg tror at det generelle rådet om å trene som før men lytte til kroppen er det beste rådet å gi. Har lest litt ellers på¨nettet og har enda ikke lest at det er fare for at egget ikke fester seg eller løsner.. Men allikevel - jeg tar det med ro for å være på den sikre siden :)

Men for å ha det sagt så hjalp treningen på smerter/prikking i underlivet/nedre del av magen og følte meg mye bedre etterpå :)

Skrevet

Hei. I og med at jeg trener mye, har jeg spurt kyndige personer om dette. Alle sier at det er bare å fortsette som før. Du kan trene hardt, du kan trene mage og du kan trene lenge om du vil. Det er absolutt ingen grunn til å gjøre endringer, annet enn at du utover i tredje trimester nok vil merke at du orker mindre. Vær forsiktig med aktiviteter som ridning og fjellklatring når du får en tydelig mage, men ellers er det bare å holde på med alt du har lyst til!!

Det er ingen grunn til å droppe trening! En frisk og godt trent mor, gir et sunt barn! Så det er kjempeviktig for fosteret at du trener videre som du har gjort til nå. Stå på!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...