Gå til innhold

barn som snakker HØYT!!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn på 5 år har en så HØY stemme at jeg holder på å bli gal...det kan være helt stille i stuen..og når han skal si noe så BRØLER han.....det er typisk sånn barnehagestemme...men han klarer ikke å avpasse dette etter om det er mye eller lite støy rundt han.....pluss at han sier ting 10 ganger...SELV om han får respons på det etter første gangen.....

 

(og det at jeg sier det er typisk barnehagestemme...har jeg belegg for...jeg jobber i barnehage, på 3-6 års avdeling..der vi konstant jobber med støy....)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

datteren min på nettopp 6 år har ropt en del og....holder på å bli sprø her hvoefor er det slik?

Skrevet

jeg vet ikke helt hvorfor det er slik...men tror han er vant til å snakke så høyt i barnehagen for å bli hørt over de 19 andre barna..og har vansker for å justere stemmen....

 

men jeg trenger gode råd om hvordan vi kan får det "bort"....og jobbe med det.....blir litt negativt å hele tiden gå og si "pass på stemmen din", "du trenger ikke snakke så høyt", "mamma hører godt"......sukk

 

ikke verdens verste problem...men vi er ikke en høylydt familie liksom...og jeg synes det er ubehagelig å ha en gutt som roper når han skal snakke vanlig!

Skrevet

Har samme problemet her hjemme.

Gutten min på 3,5 år bruker "utestemme" inne. Jeg forteller at dersom det er noe han ønsker å fortelle så skal han huske at vi er inne, og at vi ikke trenger å snakke så høyt.

Dersom han fortsetter sier jeg at han må forlate rommet, det vet jeg han ikke vil, så ham tar seg i det og demper seg.

Jeg har funnet ut at det beste er å være kosekvent, ikke komme med tomme "trussler"

 

PS

Dersom det er konstant støy i bhg din, må dere finne en annen måte å jobbe på. Jeg jobber selv i bhg, og vi har ikke støy i bhg.

 

Skrevet

vi har ikke konstant støy, men merker feks i garderobesituasjoner...eller når 20 barn skla sette seg til borde, at alle sine stemmer går opp noen hakk... har selvsagt ikke støy hele dagen...men i perioder..og vi jobber bevisst med dette.

Skrevet

Kommenterte dette kun fordi du brukte ordene selv. Har vært i barnehager som det er konstant støy, og da må de voksne bli beviste på sin egen rolle i bhg. Det var ikke meningen å tråkke på noen tær

Skrevet

jeg tok det ikke som kritikk heller...men såg jeg hadde forklart meg utydelig...

Skrevet

Kan han ha dårlig hørsel...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...