Gå til innhold

Nattavenning 6 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår er 6 mnd og har den siste mnd vert oppe mellom 5 og 8 ganger om natten for å spise, ganske slitsomt og forstyrrende for både min og gutten sin søvn.

HS sier han nå er stor nok til å kutte ut mat om natten, så nå har vi planer om å gjennomføre det. (Dette er første natten)

Han legger seg ca halv åtte, da har han spist grøt og fått mm, når jeg legger meg mellom 11 og 12 våkner han av vane tror jeg, da får han litt mer melk. Utover natten holder han det gående og blir alltid liggende i sengen med meg.

Bør jeg kutte ut det måltide når jeg legger meg? at siste måltidet blir halv åtte?

Vi står vanligvis alltid opp i syv tiden.

I gårkveld fikk han siste måltidet halv åtte, våknet mange ganger i natt roet seg i egen seng med smokken (det var mannen som tok seg av det) Kl halv fire våknet han siste gang og roet seg ikke, så når kl var passert seks sto jeg bare opp med han. Ville ikke ødelegge noe med å ta han opp i sengen min å amme..

Nå har han spist og er trøtt som en dupp.

Lurer vel på hva eller hvordan vi skal gjennomføre dette. Når er det morning og greit å gi pupp? bør han få ett måltid eller full stopp med en gang?

Er jo redd for at han faktisk er sulten når han bare gråter og ikke roer seg.

Har noen tips og råd så takker jeg for det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine unger har alle ligget i egen seng når de ble så store som 6 mnd, men de har fortsatt å få et måltid mellom 4 og 6 på natta helt til de har vært oppe i fire ordentlige måltider på dagtid (grøt, middag og bød) ved ca 8 mnd alder. Hvis de har våknet og vært sultne før 6 har jeg ammet dem i mørket og lagt de tilbake i egen seng med smokken etterpå, da har de sovnet igjen. Ingen av mine unger har sovet etter klokka seks, selv nå når de er 7, 4 og 1,5 år starter dagen klokka seks her i huset...

Jeg ville fortsatt som du gjør, la ungen sove i egen seng så slipper den å småvåkne og kjenne puppelukta hver gang du snur litt på deg. Hvis han er vant til å få mat annenhver time hele natta og ikke spiser fulle posjoner med mat på dagtid enda ville jeg gitt han et tidlig morgenmåltid en liten stund til, for da kjenner han seg sikkert tom i magen når han våkner i 4-5 tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...