Gå til innhold

Ang kjefting på barnet om natten....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjenner jeg blir så irritert. Mannen min tilbydde seg å ta over vår 8 mnd gamle baby, da hun hadde vært våken siden 02.00. Jeg legger meg på et annet rom for å f litt søvn, men får jo ikke sove for jeg hører han igjennom døra skikkelig irritert på jenta vår. Etter en litt gikk jeg inn å sa at da tar jeg henne selv, og da ble han sur for det og. Så nå sitter hun og jeg i stua og han SOVER!!!! Kjenner det koker... Er ikke dette litt egoistisk el er jeg helt på jordet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man skal ikke kjefte på barnet når det ikke får sove!!!

Når barnet vokner om natta 8 mnd gammelt. Kanskje hun er tørst?? Gi henne litt vann, hvis hun ikke vil ha, så legger du barnet ROLIG med, stryker lett over håret eller kinnet og visker til barnet "nå er det natta".

Dette må du gjøre om igjen, om igjen, og om igjen....!!! Hvert 5 minutt går du inn til barnet og legger det rolig ned.

Ikke ta på lyset i taket. Men gjerne ha litt lys, det skal ikke være bekmørkt på barnas rom, da kan de bli redde.

Lykke til!! Og husk, men kjefting så øker du barnets puls, du skremmer det og DA får barnet i allefall ikke sove!!!

Skjønner det er lett og bli irritert!!! Men det er dere voksne nok til å kunne styre så lenge barnet er tilstede!

Skrevet

Kjefter han på en baby så er det vel enten pga uvitenhet eller pga frustrasjon.

Kan dere ikke snakke om hvordan dere skal gjøre det i forkant, sånn at han faktisk er rustet til å ta over når du ikke er der?

Forklar han at dersom han skal ta jenta deres på natten så bør han innstille seg på at han faktisk må være våken en stund, sånn at han ikke blir frustrert over situasjonen.

Kjefter han på henne så virker det mot sin hensikt. Hvem blir søvnig av å få kjeft?

Og så bør du si videre at du trenger avlastning. Og du får ikke noe avlastning dersom du er engstelig for hvordan han er med ungen deres når du ikke er der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...