Stolt mamma og englemamma Skrevet 21. desember 2008 #1 Skrevet 21. desember 2008 var inne på kvinnelgene.no og leste litt.. kom til ei jente som hadde litt problem med å bli gravid. ho hadde 35 dager syklus og mente ho hadde hatt en del spontanaborter... svaret ho fikk var: .Syklus over 34 dager er sjelden med eggløsning, så jeg tror ikke dette er gjentatte spontanaborter. Så det vil si at eg som har 34-36 dagers syklus sjelden har EL?? eller hva tror dere? eg mener etter å ha lest en del av svarene til de gynekologene så vet de ikke så veldig mye.. mangen av svarene som går igjen og igjen er.: vanskekigt å svare på, du bør bli undersøkt av lege og du må se det an.! pluss det er nok normalt, usikkert hva det kan være osv. Håper hvertall det med 34 dagers syklusen er tull:(
Stolt mamma og englemamma Skrevet 21. desember 2008 Forfatter #2 Skrevet 21. desember 2008 *kvinnelegen.no*
vill ha en 3a Skrevet 21. desember 2008 #3 Skrevet 21. desember 2008 Hej! Jag menar att många gynlege ær så kategoriska - det ær svart eller vitt. Min veninne fick veta att hon hade høga FSH verdier och inte trengde spiral mer. Legen hade næstan skrattat åt henne nær hon sa att hon ville ha spiral. 47 år, tror du att du kan bli gravid, sa legen.. hon blev gravid... Jag går på akupunktur hos en homeopat och min sista period var 37 dagar. hon menade att jag visst kunde ha EL på 23 dagen och jag hade ont och en tempstegring som visade på det. det legen borde sæga aær att "før många som har lange sykluser ær det sånn og sånn" - inte før alla. Speciellt inte nær det ær de skriver på nettet. Jag hade tagit EL tester eller tempat under några perioder før att se mønstret så du vet nær du har EL. Vis du inte finner EL, så kan du kankse bestille time hos en bra gynekolog. Vi ær veldig sårbara vi som førsøker bli gravida och om du ær orolig, så borde du ta reda på vad som ær fakta før dig. Lycka till!
Gjest Skrevet 21. desember 2008 #4 Skrevet 21. desember 2008 Jeg kan skjønne din frustrasjon - for jeg har også opplevd å bli fortalt forskjellig når det gjelder eggløsning og antall dager. Jeg hadde selv en eggløsning på ca 36 dager og ble først fortalt at jeg sannsynligvis ikke hadde eggløsning av min fastlege. Gikk da til en gynekolog og han kunne derimot se at jeg mest sannsynlig hadde eggløsning tross min lange eggl.periode. Jeg ble så satt på en pergotime kur for å få igang eggløsning "normalt" siden problemet mitt var at eggene trengte lang "modningstid". Så kan anbefale å gå til en gynekolog å få utredet litt - det hjelp hvertfall meg
Pooh Skrevet 21. desember 2008 #5 Skrevet 21. desember 2008 Ja, det er tull!! 34 dagers syklus er for det første veldig nærme det normale. Selv om folk har sykluser på 100 dager eller mer, har de gjerne EL to uker før TR dukker opp (sikkert ikke alltid, men ofte). Jeg har selv blitt gravid med syklus på ca 100 dager, så da må det jo ha vært en EL!! Jeg er en av de som har veldig lange sykluser (forrige TR var i august), men jeg føler meg rimelig sikker på at jeg har EL likevel, selv om det går lang tid mellom hver gang. Så jeg tror du kan være ganske sikker på at du har EL selv om du har bittelitt lang syklus. ) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå