Gå til innhold

konstant tett i nesa.

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg syntes jeg har vært konstant tett i nesa siden jeg ble gravid. har bare tenkt at det er fordi jeg jobber med barn. men så fikk jeg høre i dag at man kan bli tett i nesa av og være gravid.... noen som har hørt noe om det før? jeg blir helt gal av dette. får jo ikke sove eller puste! hehe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hos meg ble det så ille iløpet av graviditen at det gjorde vondt i ørene å svelge. Helt potte tett. Jeg har hatt kjempehjelp av akupunktur. Han satte en nål på hver side av nesen. De var vonde å sette inn, men etter det merket jeg ikke særlig til dem.

Tok tre behandlinger før jeg merket noe særlig bedring. Men nå har jeg vært sikkert 15 ganger (går dit for bekkenløsning uansett), og nesen har holdt seg nesten helt normal siden den tredje behandlinga.

Så det virket knallbra for meg. Mye bedre enn nesespray (den sluttet å virke etter en stund).

Skrevet

Vært å tatt noe lodprøver på en stund HI? Hvis ikke vil det anbefales...da kan de se om du har an liten virisinfeksjon som ikke vil slippe taket..ellers har jeg vært en tur på apoteket for min egen tette nese..og damen anbefalte saltvannsoppløsning/spry til meg..grunnet at man blr egentlig holde seg unna vanlige nesespreyer. Og hun mente at jeg kunne være tett pga rett og slett hormoner...så det kan henge i en stund...men prøv å kjøp saltvannspray og bruk masse før du legger deg ...det hjalp hos meg.

Skrevet

Om du er gravid HI så er det ganske så vanlig å bli plaget med tett nese i svangerskapet. Grunnen er at slimhinnene i kroppen svulmer opp og da også i nesen. Jeg var tett i nesen helt fra før jeg visste jeg var gravid til dagen jeg fødte.. Brukte myyyyye nesespray (prøvde å begrense det til natten) som jo egentlig er fyfy men jeg måtte for å ha noe som helst sjanse til å sove.. Det er jo da stor risiko for skader på slimhinnene og avhengighet, men dagen etter fødselen hadde jeg plutselig ikke behov for sprayen lengre... Vips var jeg avvent...

Skrevet

Zymellin nesespray er helt trygt for gravide å bruke. Har konferert legen min om det også. Det er mange som sier at gravide ikke skal bruke noe i det hele tatt og det er tullete. Du skal da puste og ha det ok også???

Har selv måtte ty til den for 2-3 mnd siden og den er nok min gode venn ut resten av sv.skapet også. Saltvann funker ikke og det er det flere som sier. Blir tett like kjappt igjen, den er imidliertid grei å bruke innimellom for å fukte slimhinnene.

Et tips er imidlertid å bare spraye det ene neseboret (samme hver gang). Da blir det andre ikke så tett og avhengig og du får liiiiitt luft selv om det er helt tett.

Skrevet

jeg var på legevakten i dag fordi jeg lå vaken hele natten med smerter i hele nesa og ansiktet. har visst gått rundt med bihule betenelse!! ooops. så nå har jeg fått medisiner og håper nesa holder seg fin ut svangerskapet. det er lov og håpe i hvertfall!!!

takk for svar og råd alle sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...