:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 20. desember 2008 #1 Skrevet 20. desember 2008 de skal vel ikke være det? hva har jeg gjort galt?
* 5 om dagen * Skrevet 20. desember 2008 #2 Skrevet 20. desember 2008 om du har varmet det på platen,så kan du ha brukt for mye eggehvite,eller om du har pisket egg og sukker,så har du ikke pisket inn nok luft.... men hadde vært kjekt å vist åssen du har laget de,og av hva.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 20. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 20. desember 2008 (8+ porsjoner) 2 stk egg 180 g (2 dl) sukker 160-200 g kokosmasse 50 g potetmel 1/4 ts bakepulver Skill eggene. Hvitene piskes sammen med sukkeret til en stiv marengsmasse. Rør eggeplommene inn en om gangen. Kokosmasse, mel og bakepulver blandes i. Fordel deigen på en plate med en skje Stekes i midterste rille på 180 gr. i 12 min. jeg pisket så lenge som jeg gjør når jeg skal lage annen marengs,.. hm
SaDa Skrevet 21. desember 2008 #4 Skrevet 21. desember 2008 kokosmassen, mek og bakepulver skal blandes i med slikkepott el. Bruker du mikseren på det og blander for lenge så går lufta ut av eggemassen
* 5 om dagen * Skrevet 21. desember 2008 #5 Skrevet 21. desember 2008 ja,det var rart.... laget en sånn porsjon jeg også, men jeg varmet den opp, ( ikke helt samme oppskrift,men samme mengde egg,og kun eggehvite) når jeg satt det på plate,og stekte det,så holdt det helt fasongen... men er det ikke sånne kaker som går under hjemmelaget kategorien da? hehe...
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 21. desember 2008 Forfatter #6 Skrevet 21. desember 2008 hehe.. jo de kan jo fint gå under hjemmelaget kategorien... hehe.. ellers kan jeg jo bare si at det er kokkoskjeks.... hehe brukte selvsakt slikepot.. hm.. jaja.. kanskje jeg har bedre lykke neste år... hehe
* 5 om dagen * Skrevet 21. desember 2008 #7 Skrevet 21. desember 2008 jepp, si du har laget de HELT selv :-)) jeg ble skikkelig uheldig med kransekaka jeg da, den smuldrer som bare det,er fin og myk inni da, så den har vi nesten spist opp selv... så skal vel prøve å bare lage noen kransekakestenger snart,som jeg kamuflerer med sjokolade...det må vel være bra nok vel?? hehe.. jeg liker faktisk ikke å lage kaker jeg....alt blir misslykket.
Dailis Skrevet 21. desember 2008 #8 Skrevet 21. desember 2008 Hmmm, rart du skulle ha i eggeplommene. Skulle tro de var problemet.... De oppskriftene jeg ha sett har vært med bare eggehvitter,. De virker noen ganger litt motsatt av hverandre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå