*3barns mamma* Skrevet 20. desember 2008 #1 Skrevet 20. desember 2008 hvor lenge kan en gå med det ? noen som har litt erfaringer og dele? slimproppen gikk 12des men vet en kan gå lenge uten den og vet en kan gå uker med 1-2cm åpning. har bare ikke hørt så mye om å ha 2-3cm åpning og hvor lenge en kan gå med det ??
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 21. desember 2008 #2 Skrevet 21. desember 2008 forige gang gikk jeg med to tre cm åpning fra ca to uker før termin, men så ble jeg satt igang 3 dgr før termin, så vet ikke kor lenge jeg hadde gått uten igangsettelsen. Men det var noe av grunnen til at de ikke nølte med å sette meg igang, fordi jeg var overmoden:)) (var en rekke andre årsaker til at jeg ble satt igang den dagen) Fra de satte dryppet på meg, tok det fire timer før fødselen var ferdig, men bare den siste timen det var "føde-vondt" begynte med svak dose på dryppet. Brukte to tre minutter fra 7 cm åpning til hun var ute (!!) Veldig flott fødsel, føler jeg fikk mye hjelp i at de første cm allerede var unnagjort før fødselen. (èn av grunnene til at jeg ble satt i gang, var at med første fødsel brukte jeg ca 45min fra 3 cm til babyen var født, og dengang med nr to, hadde jeg over en time reisevei til sykehuset, og jeg hadde jo allerede 3 cm åpning, så de ville heller satse på en kontrollert fødsel så det ikke ble noen grøfte fødsel på meg) I tillegg var det medisinske grunner til at de ikke ville la meg gå gravid lengre, sånn hvis noen lurte på hvorfor jeg ble satt igang tre dager før termin, men de hadde kanskje ventet litt om det ikke var for at jeg var super moden og klar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå