Gå til innhold

Kjenner at jeg blir så lei meg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

når jeg leser diverse innlegg(på krangle) om at det er så uansvarlig å få barn i ung alder, uten utdannelse og uten å ha "opplevd" noe! At det er umulig å bli flinke foreldre med "så lite" livserfaring.

Jeg er selv "bare" 20 år og venter mitt første barn. Jobber fulltid gjør jeg, men velger å ta utdannelse etter fødsel. Sammen med barnefaren er jeg også, og har hatt et stabilt forhold med han de siste 6 årene.

Reise og studere kan jeg da fint gjøre senere. Og dessuten, når jeg er 40 har jeg "voksne" barn! DA kan jeg "leve livet" da!! =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var 18 når jeg fikk nummer 1, og jammen fikk jeg ikke en attpåklatt når jeg nærmet meg 40. Så her er det på`n igjen..hehe.

Men vet du, livet mitt er rikere, ikke fattigere pga mine barn!

Skrevet

jeg blir å lei meg når jeg leser at unge mødre og alene mødre er dårlige mødre og bare snylter. er ung og alenemor te 2, men jobber faktisk ræva av meg for at vi skal klare oss. er ikke av de som nekter far å treffe barna, men prøver å få han til å ville ha de (noe han ikke vil,så skal ikke presse mere, hans tap) begge barna er planlagt fra vår side ikke noe lureri eller noe, men han fant plutseli ut at dette ikke var noe for han. så ikke alle unge,alene mødre er dårlige mødre som snylter sånn som de skal ha det til her................

Skrevet

Selvfølgelig stopper ikke livet når man får barn. Kroppen er laget for å få barn tidlig. Man er kanskje en bedre utgave av seg selv når man er 40 hvis man ikke har blitt gammel og bitter. Men alle får gjøre det som passer for dem.

Skrevet

Selvsagt kan du reise og studere siden, men selv er jeg veldig glad jeg hadde litt erfaring før jeg fikk barn. Jeg har fremdeles tenkt å "leve livet" selv om jeg blir nærmere femti før jeg har "voksne" barn. Jeg synes man får det beste av alt om man venter litt før man får barn.

Skrevet

Jeg har nok ganske kjedelig personlighet jeg da, ikke er jeg interessert i å reise og ikke er jeg interessert i å feste. Jeg har for det meste sittet hjemme i helgene, og kost meg med det. Og skolelei var jeg, så jeg orket ikke å studere etter vgs. Rett ut i jobb, og da jeg var 20 fikk jeg mitt første barn. Føler absolutt ikke at jeg har gått glipp av noe, syns faktisk at det beste i verden er å være mamma. Til høsten skal jeg begynne å studere, selv om jeg har en baby og et litt større barn. Tror ikke min måte å gjøre ting på er verre enn andres måte for å si det sånn.

Skrevet

Du må nesten bare heve deg over innlegg som henger ut unge mødre. I hvert fall hvis du skal bruke disse sidene. Det er alltid innlegg som stigmatiserer enkelte grupper mødre. Er det ikke unge mødre så er det eldre. Er det ikke alder så er det hva du kjøper til ungen din. Er det ikke hva du kjøper så er det generelt hvordan du er. Det er alltid noen som henger seg opp i andre, og i bunn og grunn så er det ikke snakk om noe annet enn folk som føler seg utilstrekkelige selv, så derfor henger de ut andre sånn at de kan lukke øynene for en kort stund for sin egen usikkerhet.

Det dummeste du gjør er å la det gå inn på deg. Som forelder må du nesten bare rette opp ryggen og finne sikkerhet i at du er en god nok forelder for din unge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...