Gå til innhold

Utvikling


Hermione_77

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg fødte en gutt 3.august, 6 uker for tidlig. Hadde vært interessant å vite hvor langt andre barn som er født i august har kommet utviklingsmessig. Som for eksempel: Når kunne de holde en leke i hånden? Har de begynt å snu seg? Osv, osv. Vi vil jo ligge etter, men kan jo være greit å vite når jeg kan begynne å håpe på visse milepæler.

 

Min lille engel veier forøvrig 5,3 kg og er 62 cm lang i en alder av 4,5 måned. Hva med deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann.

 

Har ei jente som ble født 28.august. Hun begynte å holde en leke for ca tre uker siden. Nå bruker hun begge hendene og leken virker mer kontrollert. Hun har ikke begynt å snu seg enda.

 

Ellers så er hun er STOR jente som veide 5990g og var 63cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min ble født 25 august og har ikke fått kontroll på hendene sine enda. Han kan holde i en leke men da må jeg plassere den i hånda hans.

Han kan ikke snu seg men han vrir seg over på siden.

 

Han har blitt veldig stor- veier 8 kg! (3465 ved fødsel)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pjokken min er født 15.aug, og er snart 8 kg tipper jeg!:o

Han holder fint leker i hånden og fører den til munnen. Har begynt å stå på fanget (ser han blir kjempestolt!), men har ikke snudd seg ennå. Ellers prater han MASSE nonstop. Kjempehøyt! Skjedde for 2 dager siden. Også når jeg kaster noe over ansiktet han (f.eks gulpeklut), så tar han den bort selv. Ellers blir han mer og mer glad i å ligge på magen, prøver å gripe etter leke når han ligger sånn, men litt vanskelig ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjent for å være utålmodig av meg (selv om flere har sagt at de merket dette forandret seg etter jeg fikk barn...), og dette gjelder nok også det å vente på visse milepæler, som f.eks å snu seg rundt.

 

Skjønner det nå at jeg får smøre meg med tålmodighet en god stund til, siden deres store, fullbårne heller ikke har begynt å snu seg.

 

Hold meg gjerne oppdatert når dere når diverse milepæler, så vet jeg at jeg ikke har lov til å bli utålmodig på at det skal skje med knerten min på flere uker i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge ligger forresten deres barn på magen i løpet av dagen? Har spurt inne på småtroll 0-1 også, men kan jo være greit å høre med dere her inne også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frøkna ble født 10.august så er snart 4,5 mnd og veier 5,8kg.

Hun kan nesten rulle fra rygg til mage,ligger og vipper på kanten:-)

Hun har blitt mye mer kordinert i hendene de siste 2 ukene,har litt kontroll over bevegelsene nå.

Nå er det jo så mye som skjer for tiden så glemmer litt å ha henne på magen,men prøver noen min om gangen 2-3 ganger om dagen til vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min liker å ligge på magen, så blir mye mageligging i løpet av dagen. Men er ikke like enkelt for han å leke/bite i ting når han ligger sånn. Triks kan være å la barnet ligge på magen på stellebordet, virker som de fleste babyer syns det er fint å ligge på stellebordet en stund. Vet forresten ikke hvor mange minutter totalt han ligger på magen, men sikkert opp mot en time tenker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....eh.... mente 6990g :) Hadde skrevet det som om hun veide det ved fødselen også. Noe hun IKKE gjorde- HELDIGVIS :) :) Hun veide 4370g og var 52cm lang. Nå er hun 6990g og 63 lang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa mi ble født 14 august og holder leker fint sjøl. Begynte å snu seg litt når hun var 4mnd,men nå når hun er 4,5mnd så snur seg hun fra ryggen til magen med en gang hun blir lagt på babygym,har så vidt begynt å åle seg frem noen cm,men det gjør hun ganske sjelden...Hun ligger sikkert et pat timer på magen om dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte en gutt 31.august. Da veide han 4760 gr og var 53 cm. Da han var 3,5 mnd var han 68 cm og veide 9540gr. Nå er han litt over 4, har ikke veid han siden 3,5 mnd.

 

Husker ikke helt hvor lenge han har holdt leker selv, men virker veldig våken nå. Fører leker med begge hender mot munnen, så er han veldig opptat av klærne sine og drar og river i dem :)

 

Han snudde seg fra mage til rygg da han var 2,5 mnd, så gjorde han det noen ganger, men ble litt stille med rullingen etter det.

 

Har hørt av andre at bebisene kan ta seg noen pauser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte en gutt 2 uker før termin 05.august. Da var han 52 cm og veide 3500.

Han er kjempe våken og utålmodig! han vil helst stå mens vi holder han så og si hele tiden! NEKTER å ligge på armene og det er et slit å kle på han for tiden:)

Når han ligger på megen tar han opp rompen sin, men klarer ikke å bevege seg av flekken på den måten enda, utenom hvis hvis vi holder noemot føttene hans..da kommer han seg frem over.

Han holder ting med hendene og fører de mot munnen men ikke 100% kontrolert og blir kjempe sint når han ikke får det til.

Ellers er han en kjempe aktiv liten krabbat:) Prater og ler og skal få med seg ALT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gut er 63 cm lang og litt over sju kilo no når han er fire mnd. Født 29.08.08.

Han er sterk og har rulla seg rundt begge veiar. Roterer på magen so han kjem rundt i ring og skur seg bakover, går litt opp med rumpa. Ganske flink med leiker og held med begge hender, tek til munnen, Om man held leika rett over magen tek han den. Litt vanskeli alt etter ka leike han skal holde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

gutten min ble født 20.august og veide da 3300kg og nå 9300kg han elsker å stå, kontroll på hendene og tar lekene til munnen å sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Gutten min er født 18 august. Han begynnte å snu seg fra rygg til mage to dager etter 4 mnd dagen. noen dager etter fra mage til rygg. ( storesøsteren var like tidlig ute) Han river ned lekene fra babygymmen, å tar lekene selv som ligger ved siden av han. Han "krabber" fremover for å ta lekene. Han skyver seg også avgårdet på ryggen...så jeg må få opp trappegrinda snart....

Han har værte veldig aktiv på gulvet fra ca 3 mnd alder...han har ikke lagt på seg så mye fra 3-5 mnd alder siden han er i farta hele tiden...spreller med armer og ben hele tiden..hehe...synes det er gøy når de klare nye ting...han hermer forresten når vi sier borte -bø...han sier bø! og gjemmer seg med hodet i ned på gulvet...hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...