suppegjøken+grønnskollingene Skrevet 20. desember 2008 #1 Skrevet 20. desember 2008 Er det noen som har gode råd for å få sølvkjede blankt igjen?
Gjest Skrevet 20. desember 2008 #2 Skrevet 20. desember 2008 Ja kjøpe flytende rens hos en gullsmed som du legger kjedet i. Så skyller du med vann etterpå
Gjest Skrevet 21. desember 2008 #3 Skrevet 21. desember 2008 Legg litt aliminiumsfolie i bånn av oppvaskkummen ha i et par ss salt og veldig varmt/kokende vann..... la det ligge litt. Sånn gjør jeg med sølvtøy også- Gill og spesielt med stener legger jeg i zalovann og kommer til i krikene med q-tips.
murmelmamma Skrevet 21. desember 2008 #4 Skrevet 21. desember 2008 kok det opp sammen med 1 spiseskje grønnsåpe...( UTEN salmiakk)....og så skylle det...da er det blankt å fint.... må IKKE koke lenge altså...bare ett oppkok..
Hjertefamilien Skrevet 21. desember 2008 #5 Skrevet 21. desember 2008 Tips fra gullsmeden: En kopp med litt Zalo og grønnsåpe, legg smykken i der en liten stund. Gni dem litt etterpå,skyll, gjenta om behov. Testet det på noen søvlsmykker jeg hadde liggende fra år tilbake, de ble skinnende blanke :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå