Gå til innhold

Er det for tidlig og teste...

Anbefalte innlegg

Skrevet

den 27 desember når jeg egentlig har IKM 30 desember??

Jeg og sambo er nemlig invitert bort 3 juledag som er 27 desember og vil jo helst ikke gå ut om jeg er gravid...lurer på om jeg kan få en positiv test den 27 dersom jeg er gravid eller om jeg da kan få negativ,men alikevel være gravid???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei..

Du kan jo prøve å teste å se hvfa som slår ut? Det sies jo at så lenge du ikke vet om du er gravid og såpass tidelig i svangerskapet, så har ikke fosteret skade av det. Sa ihvertfall legen min.

Lykke til..

Skrevet

Ja da kan du vel teoretisk får både positiv test og være gravid (selvsagt) men sannsynliheten for at den er negativ og at du enten er gravid eller ikke er ganske stor. Har lest her inne at enkelte får positive tester flere dager før ikm, men majoriteten av oss får ikke positiv test før ikm eller senere. Men du kan jo være av dem som får positiv test før:)

Så lenge du holder deg unna alkohol, eller iallefall ikke drikker store mengder kan du jo ta deg ern tur ut mener jeg da.

Skrevet

Gravtester er ikke falsk positive- men kan være tatt for tidlig og vise negativt og bli positiv noen dager senere. Jeg har teste positivt denne mnd 20 des. og har strengt tatt IKM 23.des. (brukte test fra billige tester)

Ta en test den 27 (bruk morgenurin- den er mest konsentrert)- er den negativ kan du sikkert ta den noen glass i lystig lag med god samvittighet.

Skrevet

okeis:) da får jeg teste med forbehold med å ta det litt rolig dersom den blir negativ da:)

Gjest Nordavind fra sør
Skrevet

Jeg fikk positiv graviditetstest 1,5uke før IKM de to forrige gangene jeg var gravid. Slik at det er godt mulig å få positivt utslag:) Det er jo veldig forskjell fra person til person da, på når man har EL. Har hørt at testene oppfatter HCG allerede fra 9 til 10dager etter EL og befruktning. Har også lest at noen får fortere store mengder med HCG enn andre:) Sender deg ivertfall masse lykkeønskninger...

Skrevet

Oi, det var raskt:)

håper at jeg også kan få utslag tidlig:) da er det bare få dager igjen til jeg får vite det:)

5 dager to go hehe...hvis ikke så er det 8....Evt tante rød på nyttårsaften...det beste jeg vet...:(

Gjest Nordavind fra sør
Skrevet

I know:)

Det er vel ca 1,5uke igjen til min IKM nå og fikk graviditetstester i posten i dag og prøvde en. Desverre lyste det ikke positivt mot meg i dag...buhu:( Men har ikke mistet motet enda. Har hatt flere graviditetssymptomer allerede. Men det kan veldig godt være psyken som tuller med meg. Det har jeg opplevd før...Merker jeg er såååå utålmodig...Testene BRENNER i skapet. Men bør nok vente noen dager nå ja:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...