Itsrejk Skrevet 20. desember 2008 #1 Skrevet 20. desember 2008 Jeg leverte en urinprøve da jeg var inne til vendingsforsøk i går, og den ga 3+ i utslag på leukocytter. Tror den ble sendt til dyrkning. Noen som har hatt uvi nå på slutten av graviditeten? Jeg har faktisk aldri hatt uvi i mitt liv så langt, og er litt usikker på hva jeg skal kjenne etter av symptomer. Jeg tisser jo ofte, men jeg er jo snart 38 fullgåtte uker på vei... Jeg er ikke oppe og tisser om natta. Jeg har litt mensmurringer, men det kan jo like gjerne være et resultat av vendingen, eller rett og slett tegn på at det blir fødsel i løpet av noen uker... Ikke feber og ikke smerter når jeg tisser. Kan ubehandlet uvi være farlig for fosteret? Ikke før jeg blir dårlig i så fall? Ble litt usikker på dette, altså. :s
Fullt hus :) Skrevet 20. desember 2008 #2 Skrevet 20. desember 2008 kan ikke svare på hvordan det er på slutten.. men jeg har hatt 6 kurer for uvi dette svangerskapet uten symptomer. rart du ikke fikk no behandling sålenge det var så høyt.. tror uvi kan sette igang fødsel, plus at ungen kan vel få infeksjon og slikt i øynene om mor har uvi??.. Er ikke sikker, men tror det var noe slikt legen sa til meg Men direkte farlig tror jeg ikke det er for babyen
Itsrejk Skrevet 20. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 20. desember 2008 Oj, kan det sette igang fødselen? Hm... Jeg er jo (har jeg inntrykk av) en av de få her inne som ikke vil føde før termin - i hvert fall ikke så mange dagene. Har termin 7. jan., og vil veldig gjerne at fødselen drøyer til 2009. Men kommer han nå er han selvfølgelig hjertelig velkommen! Jeg skal inn til leie-sjekk på tirsdag, så jeg tenker jeg tar med meg en ny urinprøve da og ber dem sjekke den. Har jo ikke veldig lyst til å ta antibiotika i svangerskapet om jeg ikke må heller.
corleone Skrevet 20. desember 2008 #4 Skrevet 20. desember 2008 Tror faren v/UVI er tilstede hvis det skjer en oppblomstring av streptokokker i urinen+ at UVI kan avansere til nyrebekkenbetennelse. Veldig vanskelig med klare symptomer, synes jeg. Hadde det rundt uke 30. Da med hyppig vannlating, små mengder, svie og vondt når barnet sparket mot blæren. Men som oftest er leukocyttene tegn til en uren prøve, dvs utflod fra skjeden i urinen. Veldig greit å bli sjekket opp, tror ikke dyrkingen tar mer enn et døgn, da bør du ha svaret. Det er ikke fare med penicillinen så sent i svangerskapet!
Itsrejk Skrevet 20. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 20. desember 2008 Takk for info Jeg har hatt ubehag når barnet har sparket mot blæra...har ikke tenkt på det som et mulig symptom, men det er det jo selvfølglig. Tror ikke prøven skal være forurenset, for jeg tok den nydusjet. Så på urinen at den var grumsete. Kanskje jeg skal ringe til sykehuset i morgen og høre. Antar jo de ringer meg om de finner noe, men det er jo greit å få det sjekka. Når det gjelder antibiotika i svangerskapet: Jeg er ikke redd for at det skal være noen akutt risiko for barnet, men jeg tenker litt på immunitet for barnet, og risiko for allergier og sånt noe. Men så lenge det ikke er snakk om mange/lange kurer skal det jo ikke være noen fare da. Er litt småfanatisk av meg når det kommer til medisiner i graviditeten, må innrømmes. Men du har nok rett i at det ikke er noe problem om jeg trenger det nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå