Gå til innhold

Jeg tror harry mennesker er lykkeligere!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begrepet "ignorance is bliss" oppsummerer det fint, synes jeg. Helt ærlig: jeg liker mennesker som får meg til å slappe av, fordi de driter i stil og etikette. Mennesker som tar deg for den du er, som ser etter personligheten din - ikke merket på klærne dine.

Jeg synes det er griseharry og utrolig snobbete å tillegge seg en livsstil som man egentlig ikke har råd til. Vi har en helt allminnelig inntekt her i huset; og da handles det meste av mat på Rema. Jeg er imidlertid nøye på at vi spiser sunt, variert og godt. Innimellom kjøper vi noe ekstra godt på dyrere butikker, men det hører til unntakene. Klærne våre kjøpes stort sett på HM og Lindex. Intet er mer patetisk enn babyer i Gant og Armani. Det er SLØSERI!

Jeg kjenner sosialklienter som ter seg og kler seg virkelig pent, men realiteten er at de har gjeld oppetter ørene.

NEI TIL FASADE, JA TIL EKTHET!

Det var visst det som var budskapet mitt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har tydeligvis ikke forstått hva HARRY er. Det handler sjelden om penger. Man kan være fattig uten å være Harry. Man kan handle på Rema uten å være Harry. Det er ikke det det handler om!

Skrevet

Jeg tok eksemplene fra innlegget tidligere på siden. Der var det helt tydelig for meg at noen beskrev det som harry å feks bruke dypfryst grønnsaksmiks og lignende. Snobberi kalles det!

Skrevet

Enig i det. Men det handle mer om intellekt enn penger.

Skrevet

Okei. Jeg vurderer meg selv som en skarp kniv. Likevel dør jeg ikke dersom noe uttaler entrecôte feil. HI

Skrevet

Helt enig. Og alle har vi Harry-tendenser. Og hva så? I mitt miljø må man ikke si at man hører på Sissel Kyrkjebø når man pynter juletreet. Men hvem bryr seg? Akkurat ferdig å pynte treet og har kost meg til Glade Jul....

Skrevet

Jeg vurderer meg selv som meg jeg. Om jeg er skarp eller ikke ,Harry eller ikke bryr meg egentlig mitt i ****. Så lenge jeg har det godt med MEG ,og de jeg bryr meg om liker meg for den jeg er. kommer jeg å være akkurat slik jeg er. ;o)) Så ja .Harry mennesker er nok lykkeligere. ;o))

Skrevet

Enig med deg, HI. Og derfor har jeg venner fra alle lag, fra advokater til "fattige" uten arbeid... Det handler om å se menneskene bak fasadene, og ikke henge seg opp i hva de vil være. Hvem de er, er viktigst:)

Jeg får hvertfall høre at jeg er lett å bli kjent med. Og det må vel bety at jeg er åpen overfor mennesker, og vil bli kjent med dem, samme hvilken bakgrunn/livsstil de har.

Mennesker er spennende å bli kjent med:)

Skarp kniv er jeg, selv om min fasade ikke når opp i sosieteten;)

Skrevet

Det tror jeg ikke. Det er like individuelt som alt annet. Uføretrygda, fulle folk som reiser til syden for å feste tror jeg ikke er veldig lykkelige....

Skrevet

Ja, det var akkurat dette jeg mente! Herlig at noen er enig med meg :)

Skrevet

Men dere har misforstått. Det handler ikke om penger! Det er masse rike folk som er Harry. Det finnes advokater som er Harry.... Masse nyrike er jo steinharry. Det finnes mange fattige som ikke er Harry. Det handler om intellekt mer enn penger. Stor misforståelse det der.

Skrevet

Men du; det er jo det jeg sier i innlegget mitt. At jeg kjenner sosialklienter som har en flott stil utad, men som er FATTIGE. Nei, det handler altså ikke om penger, men om bruken/disponeringen av dem. HI

Skrevet

D e bærre lækker ,HI=D Kunne ikke sagt det bedre selv. Ignorance is bliss...det er noe i det;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...