Gjest Skrevet 20. desember 2008 #1 Skrevet 20. desember 2008 Her skal det pyntes mandag. Er vant med hjemmefra at det alltid ble påyntet lille julaften, men synes det er littt seint jeg.
PAVEEL Skrevet 20. desember 2008 #2 Skrevet 20. desember 2008 er oppvokst med tradisjon lille julaften, men størstegutten har masa i flere dager nå så jeg ga meg, og vi pynta det i dag. ble såååå fint atte:-) men når ungene blir større (er 4,2 og 0) så blir det lille julaften ja.
*Rutletutt* Skrevet 20. desember 2008 #3 Skrevet 20. desember 2008 Vi har pyntet treet allerede vi;o) Pyntet det forrige helg. Ville ha litt julestemning i stuen, he he;o) Vi feirer ikke julaften hjemme, så vi har plast-tre. Hjemmefra er jeg vant til å pynte lille julaften. Hadde gjort det sammen dersom vi skulle ha ekte tre og feire jul her hjemme.
Chris&Alex♂♂ Skrevet 20. desember 2008 #4 Skrevet 20. desember 2008 mandag skal huset vaskes og treet pyntes=) vi skal bort i morgen og lille julaften. og på julaften syntes jeg nå det er litt sent å pynte, så da må det bli mandag=)
kanskje, kanskje ikke... ;-) Skrevet 20. desember 2008 #5 Skrevet 20. desember 2008 Lille julaften. På ettermiddagen/kvelden ;-)
Linn og gullet Skrevet 20. desember 2008 #6 Skrevet 20. desember 2008 Vi skal pynte lille julaften, etter at gullet har sovnet.. Med julegløgg og pepperkaker. Så koser vi oss med DaCapo på nrk etterpå.. DA er det jul da!!!!
Gjest Skrevet 20. desember 2008 #7 Skrevet 20. desember 2008 Det ble pyntet ikveld. Skal feire jul på fjellet i år, så hvis det skulle bli noe juletre i år kjente jeg at det måtte gjøres ikveld. Det er vanskelig å finne motivasjon til pynting når vi ikke skal være her...
♥ Mamma'n til go'jenta GRAVID♥ Skrevet 20. desember 2008 #8 Skrevet 20. desember 2008 Vi har pynta treet på kjøkkenet idag, men stuetreet får først pynt på etter den siste julevaska på mandagen. Det blir kost!!
manonym Skrevet 20. desember 2008 #9 Skrevet 20. desember 2008 Er egentlig "forbudt" etter min mening å pynte før lillejulaften, men i år så skal vi pynte det i morgen. skal være borte hele jula nesten, så for å få litt glede av det så pynter vi det litt tidligere.
susemor-3 små Skrevet 20. desember 2008 #10 Skrevet 20. desember 2008 Vi har faktisk pyntet vårt i dag. Det er svært tidlig. Men vi skal reise bort 1. juledag og blir borte til over nyttår. Så for å få litt glede av treet vårt, valgte vi å pynte det så tidlig. Nå står det og lyser, og det er så koselig!! Dersom vi hadde vært hjemme hele julen, hadde vi ventet til bitte lille juleaften, dvs mandag.
Ranveig R Skrevet 20. desember 2008 #11 Skrevet 20. desember 2008 Lille julafta. Vi har ikkje pleid å vere ferdig med alt anna før utpå ettermiddagen/kvelden, men i år SKAL huset vere ferdig vaska og pynta bittelille julafta, så vi kan ta treet tirsdag føremiddag.
Mrs. Bouquet Skrevet 20. desember 2008 #12 Skrevet 20. desember 2008 Pynter det i morgen av 2 grunner 1. Jula begynner i oktober ellers i samfunnet for tiden, og derfor er jeg drittlei av den når vi har åpnet pakkene på julaften. Dermed blir julepynten pakket bort ganske fort samtidig som juletreet blir pælmet ut døra. 2. Jeg vil helst slippe å dra fram juletrepynt og slepe tre inn dørene etter at det er støvsuget og rent i huset. Glitter og barnåler overalt gjør at vi mister litt av følelesen over at det er rent og pent.
Alba44 Skrevet 20. desember 2008 #13 Skrevet 20. desember 2008 Alltid vært vant til lillejulaften, men har selv innført en dag den siste uken før =) I år skjer det på bittebittelillejulaften. Nemlig i morgen =) Spent på hvordan det blir med en 1 1/2 åring i hus. Haha....
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 20. desember 2008 #14 Skrevet 20. desember 2008 Her ble juletreet pyntet forrige helg.. Synes det er så koselig med juletre! :-D
lionkittens Skrevet 20. desember 2008 #15 Skrevet 20. desember 2008 lille juleaften når dattern har lagt seg
Tokatter_USA Skrevet 21. desember 2008 #17 Skrevet 21. desember 2008 Lille julaften. Og vi er garantert de eneste i byen som pynter det så sent. Snups maser fælt, for hun ser at alle vennene hennes har juletre, men jeg er streng. Det skal være NORSK skikk her i huset! Tiil gjengjeld åpner vi pakkene 1. juledags morgen.
Store My Skrevet 21. desember 2008 #18 Skrevet 21. desember 2008 Treet pyntes lille julaften. Basta! Men skikkene er forskjellige: da vi bodde i Nord-Sverige var det mange som pyntet treet tidlig i desember...
Bippe77 Skrevet 21. desember 2008 #19 Skrevet 21. desember 2008 vi har alltid pyntet lille julaften.... er vanskelig for meg å gjøre noe annet... er liksom så veldig tradisjon! Men blir jo ille kort i hus da... drar på fjellet 2 juledag nemlig... så akkurat i år skulle vi nok pyntet tidligere.. men tror neppe jeg klarer det allikevel.. er så veldig tradisjon...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå