problem-og-få-baby:( Skrevet 20. desember 2008 #1 Skrevet 20. desember 2008 Min mann har fått vite at han har klinerfeltersyndromet, og jeg har ikke mensen og heller ikke eggløsning:( Vi gikk på riksen, men jeg og min mann mistet fortroligheten til han der ute, så har tenkt til og begynne undersøkelser på nytt når vi har gått inn i det nye året. Er det noen som har forslag til hva vi kan prøve på selv, eller hvem leger vi burde prøve og bruke som virkelig vet hva man kan gjøre? Håper veldig på tilbakemelding fra noen der ute. For det er ikke så veldig lett og holde motet oppe når man har så lyst på barn, og når man ikke får barn så lett. For jeg har fått vite at jeg har for mye mannlige hormoner. Er det noen som vet hva jenter/damer kan få hvis de har for mye av mannlige hormoner??? Vi er 29 (Dame) og min mann er 32. Håper veldig på svar fra noen. MVH Heidi
*Silje*spiresnart*Prøvd.i.5år Skrevet 20. desember 2008 #2 Skrevet 20. desember 2008 Hei.. Kan ikke svare på spørsmålet ditt. Men ønsker dere lykke til videre..
MW** Skrevet 20. desember 2008 #3 Skrevet 20. desember 2008 Har ikke så mye råd og komme med- men legg innlegget ditt inn på denne siden: det er et forum for de som har prøvd lenge- der er det mange som er drevne på dette med utredning og behandling for barnløshet. http://www.barnimagen.com/forum/messagelist/4872
jobber med saken har klart det Skrevet 21. desember 2008 #4 Skrevet 21. desember 2008 Det å ha for mye mannlige hormoner kan føre til ekstra hårvekst. Det kan og hindre eggløsning. En venninne av meg har for mye mannlige hormoner. I dag har hun to flotte gutter, det tok bare litt lenger tid:) Hun brukte noe helsekost greier som hun smurte på magen. Husker ikke hva det het:(
Tweak Skrevet 21. desember 2008 #5 Skrevet 21. desember 2008 Hei! Så leit at dere har problemer med å bli gravid. Men dere er ikke alene i verden, i allefall ikke du med for mye mannlige hormoner. (Jeg vet ikke hva det syndromet til mannen din er...) Har du lest om pcos (polycystisk ovarie syndrom)? Det kan være at det er dette du har. Da har kroppen ubalanse i hormonene, og for mye mannlige hormoner. Og resultatet er at kroppen ikke klarer å lage eggløsning. Jeg har en mild form for pcos, så jeg har eggløsninger men de kommer liksom en gang i skuddåret føler jeg. Totalt uregelmessige sykluser. Med pcos så begynner eggene å modnes, men eggløsningen blir ikke fullført. Så tilbake sitter flere eggsekker/cyster på eggstokkene. Det er helt normalt å ha noen slike cyster, men blir det over 10 per eggstokk så kalles det polycystiske ovarier (pco), måles ved innvendig ul. Men ved pcos så har man også gjerne mange andre symptomer, som uregelmessige menstruasjoner og ekstra hårvekst på kroppen på "mannlige" områder samt økte testosteronnivåer. Det som pcos-damer kan få heter pergotime, som er et medikament som stimulerer eggløsningen. Enkelt og greit, ikke sant? Men noen klarer å få eggløsning etter bare en enkelt kur, andre må opp i dobbel og trippel dose for å få respons. Om du får pergo av gynekologen, så får du muligens noe for å stimulere fram en blødning først, og så begynne på pergokuren rett etter blødningen. Noen får begynne rett på pergo, men jeg vet ikke hva kriteriene er for det. Nå vet jo ikke jeg at det er akkurat dette du har, men du kan jo stikke inn på pcos-forumet og lese litt der og se om det passer på deg? Lykke til med videre utredning!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå