Gå til innhold

uff, blir så trist og bekymret over alle brannene:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er fra før alltid vært redd for brann. Vi har nettopp flyttet inn i et eldre hus og har soverommene oppe på loftet. Nå etter det har vært så mange branner har jeg blit så bekymret at jeg gruer meg til å legge meg på kvelden.

Jeg er jo veldig flink til å passe på at alt er slokt, drar ut kontaker osv. og vi har jo brannvarslere, men likevel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg og. Virker som alle jeg kjenner bare ler det bort. Det er sånn som skjer med "andre folk" det... (høh..jada...)

Håper naboene er smarte nok til å skru av kokeplater og ikke skyte opp fyrvekeri her. (selv om det er gjengs oppfatning i nabolaget at det er jeg som er sær som klager når 8-9-10åringer skyter opp raketter i retning hovedveien og på husvegger...Må jo få ha det gøy, stakkars barn..)

Skrevet

Jeg også...

Jeg slår alltid av julestjerna og juletrelysene før jeg legger meg, samme hvor pent det lyser opp i mørket utenifra.

Skrevet

Pass på å ha brannvarslere, brannslokningsapparater og rømningsveier fra soverommene i orden, selvfølgelig i tillegg til å passe på å skru av alt elektrisk, så er sannsynligheten liten for at det går ordentlig galt. Tror en av de tingene få tenker over er at de bør ha en annen rømningsvei i tillegg til trappa, i tilfelle det brenner i trappa. Så skaff dere et branntau/brannstige el, så vet du at hvis du skulle være uheldig, så kommer dere dere ut.

Og til deg som er redd fyrverkeri, i år er kun bakkefyrverkeri lov, så da blir det hvertfall vanskeligere å fyre av mot hus og folk...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...