Gå til innhold

Amming og migrene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker dere noen medisiner og hvilke?

Jeg bruker vanligvis zomig som er veldig effektiv på meg. Har også resept på imigran som jeg fikk da jeg var gravid, som jeg bare brukte noen få ganger så tørte jeg ikke mere. Legen sa t.o.m denne kunne jeg bruke når jeg ammet. Joda visst jeg venter 8 timer så!!

Har brukt imigran 1 gang når jeg ammet, og da ventet 8 timer og så pumpet ut melk og kastet (står man skal gjøre det)

Men den er lite effektiv for meg.

Zomig må jeg vente i 24t med å amme, og det synes jeg blir for lenge. 8t går.

Så hva gjør dere? bruker dere noe?

Jeg sliter meg igjennom migrena. Heldigvis har jeg ikke hatt av de værste anfallene enda. De bruker jeg vanligvis å få når jeg har mensen. Og den har jeg heligvis ikke fått igjenn enda, og håper den holder seg vekke så lenge jeg ammer. For da kan jeg ha migrene i 3-5 dager i værstefall.

Tips? råd?

Har også en sjømann så jeg er alene i perioder på 5 uker, så jeg må uansett ta meg av den lille under anfallene. Men nå har jeg heldigvis sluppet unna de værste, men jeg blir jo så vesen i hodet også når jeg har migrene. Greier ike tenke skikkelig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruke rimigran - det er det medikamentet med kortest ventetid (8 timer). Jeg bruker Relpax til vanlig. Det er mer effektivt enn imigran men da må jeg vente 24 timer.

Men har jeg anfall så MÅ jeg ta medisin - ellers klarer jeg ikke ta meg av barna. da er Imigran bedre enn ingenting!!!

Skrevet

jeg vurderer å få tak i ny pk med imigran. er bare 6 i pk. fikk nesesprayutgaven. sek doser. så de er brukt opp.

Men kun brukt det engang når jeg ammet.

Men får jeg skikkelige anfall så sliter jeg da, og den tar jo vekk litt.

Med nr 2 fikk jeg migea. den kan man bruke når man ammer. For det var så utrolig lite som går over i mm. Men den har omtrent ingen effekt..Så jeg har ikke fått tak i den denne gangen.

Skrevet

Paralgin Forte... Sørget for å amme først når jeg kunne, deretter tok jeg en paralgin. Går for øvrig over i morsmelken, men er ikke "skadelig" sånn sett, så gikk greit å amme selv om det kunne bli kort tid mellom inntak av paralgin og amming. Var heldigvis sjelden jeg fikk migrene i de månedene jeg ammet, så slapp å gjøre det mange gangene.

Skrevet

Jeg bruker Maxalt, må vente 24 timer før amming. Jeg var så heldig at jeg hadde veldig lite migrene når jeg var gravid/ammet, kun litt hodepine og da hjelper det som regel med Paracet. Ellers så vet jeg hva jeg får migrene av, så jeg har forsøkt å leve fornuftig...

Skulle sikkert ha ammet lenger, men jeg sluttet å amme da Helene var 9,5 mnd, dette blant annet for at da ammet jeg kun to ganger om dagen og da kom migrenen tilbake... :o/

Skrevet

jeg har heldigvis ikke migrene mere en sånn ca 1 gang i mnd (han er 4 mnd nå) Har vel hatt migrene 4-5 ganger eller noe sånt. Og heldigvis lette anfall, men plagsomt likevel. Har de alltid i 2 dager,

Så lenge mensen holder seg vekke så slipper jeg de voldsomme anfallene mine.

nr 2 ammet jeg til 9,5 mnd. da tok jeg en zomig, og siden hun ikke spurte etter puppen så sluttet jeg bare.

nr 1 sluttet jeg da hun var 7 mnd for hun ville ikke ha puppen lengre.

Så mensen holdt seg borte til jeg sluttet å amme. Så håper den gjør det denne gangen også.

Skrevet

på meg hjelper det å ta naproxen,men må ta det med en gang jeg merker migrenen er på vei.

den kan man jo ta når man ammer også så er jo veldig praktisk.

vet om andre som har migrene som kun bruker naproxen også,men mennesker er forskjellig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...