fjollefrua Skrevet 20. desember 2008 #1 Skrevet 20. desember 2008 mini har kastet opp siden forrige lørdag. Da fikk han spaghetti glass, og kastet opp etter det. trodde det var tilfeldig og han fikk grøt til kvelds sammen med melka og da gikk det bra. Søndag kastet han også opp etter bare melk. Mandag kastet han ikke opp i det hele tatt, men begynte med en stygg hoste. Altså litt sånn surklete i brystet. Dermed trodde vi kanskje at oppkastet kom av dette.Tirsdag kastet han også opp når han hostet. Da var det også bare av melk. Onsdag kastet han IKKE opp, men vi valgte å dra på legeformidlingen for å sjekke hosten. Han hadde CRP på under 8, altså ikke noe infeksjon i kroppen. Han har ikke kastet opp siden tirsdag, men nå når jeg skulle gi han kveldsmaten så måtte han jo seff kaste opp igjen. Syntes han var så flink som drakk 120 ml melk, og nesten 1 porsjon grøt. Så brakk han seg, og ALT kom opp igjen. Blir så frustrert. Allmenn tilstanden hans er bra, han smiler og ler hele dagen. Men han vil jo nesten ikke drikke eller spise noe iløpet av dagen da. Glass er håpløst, og grøten må være nesten flytende. Noen med liknende tilfeller som har gått over av seg selv? Tenkte kanskje sånn reflux. Er det det det heter? Om det kan være det. Takker for alle svar.
Gjest Skrevet 20. desember 2008 #2 Skrevet 20. desember 2008 Hei! Gutten vår har kastet opp mye helt siden han ble født. Spruten stod de første månedene, og han fikk etterhvert diagnosen melkeallergi. Jeg begynte på melkefri diett (siden jeg ammet), og han begynte etterhvert med spesialmme (Neocate). Han ble sjekket for reflux da han var 6 mnd gammel, men den var negativ. I november ble han veldig dårlig, kastet opp mye og spiste ikke på 2 døgn. Ble innlagt på sykehus og det var snakk om intravenøs væske ettersom han begynte å bli dehydrert. Han har nå kastet opp mye igjen, i over en uke, men han spiser fremdeles godt heldigvis. Vi skal inn på sykehuset igjen etter nyttår for en ny PHtest/sjekke reflux og røntgen av magen. Jeg vet egentlig ikke om dette var til noe hjelp, men vet hvor frustrerende det er med barn som kaster opp mye. Det går veldig mye omgangssyke om dagen, vi har fått det i tur og orden nå, så det kan jo være det? Vil tro dere hadde merket det tidligere hvis det var refluks e.l. Krysser fingrene for at han snart blir bedre. Klem fra
fjollefrua Skrevet 20. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 20. desember 2008 ja,glemte jo i og for seg å skrive at jeg hadde omgangssyken fra søndag til mandag også.så vi har vel bare trodd at det var en kombinasjon av dette. Men siden han ikke har kastet opp noe siden tirsdag og plutselig begynte pån igjen nå... uff, også rett før jul da... Er jo også veldig festlig at vi bor i kjelleren til svigers i en måned i påvente av nytt hus, og gjett hva.... VI HAR VEGG-TIL-VEGG TEPPE...... Deilig... Hehe...
Gjest Skrevet 20. desember 2008 #4 Skrevet 20. desember 2008 Hmm, da er det nok stor sannsynlighet for at det er det ja. Lille har kastet opp lenge, men bleiene begynte først på onsdag, så det kan hende de får et litt annet sykdomsforløp enn vi gjør. Hehe, uuuff, det er ikke helt optimalt med vegg-til-vegg-teppe da, nei.
Presten Skrevet 20. desember 2008 #5 Skrevet 20. desember 2008 Skulle nesten tro det var min sønn du skrev om.... han oxo kastet/kaster opp... spesielt når han spiser og er forkjølet/tett.... det har vært så ekstremt noen ganger at vi nesten grudde oss for å gi han mat. Allmenn tilstanden var god...han smilte og lo etterpå....ingen tegn til sykdom eller omgangssyke. Han begynte å hoste mye...spesielt om natta...kunne oxo hoste til han kastet opp...og da kom det en hosterap lignenes lyd..og full fontene ut av munn. Vi dro til lege med han 7 ganger...7'ende gangen kunne legen høre astma lyd i lungene....ble henvist til spesialist...og fikk da bekreftet astma, eksem og allergi hos guttungen. Så etter vi fikk medisin, så har han blitt mye bedre.... Jeg sier ikke at din unge har astma...men det høres veldig likt ut...så kanskje du skulle ta en sjekk for sikkerhets skyld? Lykke til! Mvh
trollmor & trollungene Skrevet 20. desember 2008 #6 Skrevet 20. desember 2008 Har en gutt på 1.5 år som fikk diagnosen melkeprotein allergi for et par mnd siden. Symptomene han hadde var hyppig oppkast. Noen ganger flere ganger daglig, eller det kunne gå mange dager mellom. Illeluktende løs og etsende avføring,magesmerter samt spisevegring mot fast føde. Spiser fortsatt nesten bare velling ettersom han forbinder mat med smerter. Har også fått neocate på blåresept. Viktig å nevne at det er mange som ikke får utslag på prøver selv om man kan ha en form for allergi. (Det er også forskjell på melkeprotein allergi og laktose intoleranse/allergi.)
Håpefull mamma Skrevet 20. desember 2008 #7 Skrevet 20. desember 2008 jenta mi har cøliaki og melkeproteinallergi, samt refluks. kaster opp av alt utenom grøt. brødskive går innimellom, men middag er bare å glemme
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå