T Jente09Jente11 Skrevet 20. desember 2008 #1 Skrevet 20. desember 2008 Hei, håper noen kan svare. Klør veldig i underlivet, tror ikke det er noe sykdom eller noe jeg har men av og til så klør det skikkelig!!! Beklager for å si det, men av og til så er det så deilig å bare klø men tingen er at når jeg først starter å klø så bare fortsetter det og jeg klarer ikke slutte. Til slutt blir jeg så sår og øm at det er litt ubehagelig. Skal til UL på mandag pga seteleie så tenker å spørre da men tenkte kanskje noen andre har opplevd/opplever det samme. Er 37 pluss 4:)
har spire i magen min Skrevet 21. desember 2008 #3 Skrevet 21. desember 2008 jepp jeg har opplevd det samme i forrige svangerskap. og for meg var det ren tortur!!! det var underlivssopp og det høres veldig ut som du har det! Jeg fikk det rundt uke 34-35 i svangerskapet og det varte helt til babyen kom ut i uke 38. Og det var uker med et helvete spes om kvelden når jeg la meg !! da begynte kløinga helt ekstremt. Blei sår og øm. Og jeg hadde masse utflod. Jeg gikk konstant på canesten kur med stikkpille og krem men det hjalp ikke noe som helst! Fra babyen kom ut har jeg overhodet ikke vært plaget. legen sa det var normalt pga det blir noe galt med hormonbalansen i underlivet når man er gravid og noen reagerer ekstremt på dette. Nå er jeg i mitt andre svangerskap (34 uker på vei) og jeg er livredd for å få det samme engang til!!! Så fort jeg kjenner kløing så smører jeg på canesten og da har det gitt seg. har ikke fått sopp enda....men tenker at det fortsatt kan komme. Sukker og mye godteri bør du holde deg unna når du er mye plaget, da soppen elsker det! Drikk melk, spis yoghurt og melkeprodukter. det hjelper. Og drikk masssse vann. det renser ut. Dusj underlivet gjerne 2 ganger i døgnet (morgen og kveld) og hold underlivet mest mulig tørt (skift ofte truseinnlegg) Alt dette funker bra på meg som forebyggende. Jeg får sopp fort når jeg går for lenge med samme truseinnlegget. Det må ikke være fuktighet der "nede". Så tørt som overhodet mulig. Ligg gjerne uten truse om natta for at det skal lufttørke. Lykke til Hilsen en som har vært sterkt plaget!!!
T Jente09Jente11 Skrevet 21. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 21. desember 2008 ÅÅååh takk! Dette hjalp meg skikkelig! Det er forferdelig irriterende, men har klart meg å ikke klø i en dag nå men jeg merker det smått fordet! Hehe, jeg klarer meg uten godteri og sukker men brus er en ting jeg har hatt skikkelig lyst på under graviditeten! Det er forferdelig men forhåpentligvis kommer babyen snart og da håper jeg på at det går over! Meen skal nok få meg selv til apoteket idag og kjøpe canesten uansett! Så får jeg snakke om dette med legene imorgen siden babyen ligger i seteleie... Men uansett, takk for tipsene! Dette hjalp meg som sagt utrolig mye for nå vet jeg hva jeg skal gjøre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå