Anonym bruker Skrevet 20. desember 2008 #1 Skrevet 20. desember 2008 dersom man får behandling for spiseforstyrrelser? Bare en mild form, det blir time på psykiatrisk poliklinikk ca en gang i uken.. Men jeg er så redd for at jeg blir regnet som uegnet som mor.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2008 #2 Skrevet 20. desember 2008 nei, det gjør du ikke. skal mer enn som så til
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2008 #3 Skrevet 20. desember 2008 Nei, en kan ha psykisk sykdom(som f eks depresjon), fysisk sykdom, diverse diagnoser(som ADHD) uten at en "mister" barna. En kan få hjelpetiltak som avlastning(om det er behov for det), støttekontakt til barna slik at de kommer seg på aktiviteter eller annen moro, eller andre ting av barnevernet. Det er ikke ventet at en er på topp hele tiden som forelder. Syk kan alle bli. Det er når en ikke ser at en utsetter barna for omsorgssvikt, selv om en blir gjort oppmerksom på det. Og heller ikke er villig til å endre noe slik at barna får den omsorgen de trenger. Og ikke vil ta i mot hjelpen som er der. Da kan faren være der for å miste barna, men det er heller ikke da en selvfølge at en mister de. Det skal MYE til for å miste omsorgen. Av og til for mye.....
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2008 #4 Skrevet 20. desember 2008 Barnevernet er der for å hjelpe til sånn at barna kan bo hos mor! Det er aldri ønskelig å fjerne barn fra sin mor med mindre det er ytterst nødvendig! da setter de heller inn hjelpetiltak som kan bedre situasjonen hjemme som avlastning osv. Så det er ingen fare for at barna dine blir tatt fra deg, men husk at det er lov å be om hjelp! du er ikke en uegnet mor for det om. tvert imot.
Miss Misantrop Skrevet 20. desember 2008 #5 Skrevet 20. desember 2008 Først må jo en eller annen sende en bekymringsmelding. Og i dette tilfellet regner jeg med at du tenker at det er psykologen? Psykologer sender bekymringsmelding, men de fleste psykologer har rimelig høy terskel for dette. At du skulle miste barna er i allefall helt ute lukket hvis du ikke har noen flere sjelett i skapet en det du skriver om her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå