Gå til innhold

Hvor lenge før paracet virker (febernedsettende)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Milla hadde 40,2 i feber nå i sted - gav henne en paracet for ca 30-40 min siden. Hun er fremdeles slapp og varm. Hun bare slumrer og orker ikke annet enn å ligge inntil oss. Akkurat nå ligger hun på puppen i halvsøvne...takk og pris for at jeg ammer enda, ellers hadde hun ikke fått i seg mye....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok, for på legevakten sa de at jeg skulle ringe igjen hvis paraceten ikke virket....usikker på hvor lenge jeg bør vente på bedring...

Skrevet

Prøv med kalde omslag på leggene. Det er det de gjør på sykehuset også. Det går faktisk raskere enn paracet.

Skrevet

Takk for tips - det skal jeg prøve. Uff, ikke noe kjekt når de små er syke:o(

Skrevet

Nei, ikke når feberen blir så høy.

Fått tipset av legebror, så det skal funke det.

Skrevet

God bedring forresten!!

Jeg ligger slått ut selv, og har ikke begynt på en eneste juleforberedelse!! Får besøk i morgen.

Sykdom rett før jul stinker!!! Men verre når det er de små faktisk! Det er vondere å se de små være syk enn å være syk selv...

Skrevet

Feberen bør ha gått ganske bra ned etter en halvtime, hvis det feks "bare" er en vanlig forkjølelse. Men her har det gått en time, halvannen før vi har merket virkning da lille feks har hatt infeksjon et sted..

God bedring til lille, så høy feber er ikke noe koselig:/

Forreste, følg med litt på når ho får feber igjen (hvor mange timer fra siste stikkpille).. har ikke stikkpilla noe særlig effekt så bør det sjekkes opp...

Skrevet

Takk, Mom2Two - god bedring til deg også.

Haldenjenta, Takk for det. Kansje hun har en infeksjon eller noe...har hatt feber i varierende grad siden onsdag - hoster stygt og er veldig snørrete. Hun ligger bare og sløver på puppen...feberen er gått ned til 39,2, så paraceten og nedkjølingen virket nok - men feberen er jo fremdeles såpass høy at det er ubehagelig for henne...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...