Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange paracet er d forsvarlig og ta om dagen når en er gravid?

Jg sliter m litt migrene om dagen men er usikker på hvor mange tabletter jg tørr og ta iløpet av ett døgn:/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du kan ta så mange som pakningsvedlegget sier. I tillegg kan du ta paralgin forte, d fikk jeg av legen på fødeavdelingen. lykke til

Skrevet

Paracet kan du ta normal dose av, ja.

(Paralgin Forte er reseptbelagt, så det bør du ikke ta uten å ha fått det foreskrevet av lege.)

Skrevet

Hva med panodil da?

Jeg sliter med en betennelse i munnen og går på penicillin......men MÅ ta smertestillende i tillegg, så har tatt panodil zapp.

Det står på esken at det ikke skal være skadelig for fosteret....men hvor mange i døgnet kan man egentlig ta av dem tro??

Noen som vet?

Skrevet

Panodil er det samme som Paracet, begge inneholder Paracetamol. Begge er helt greit å bruke i svangerskapet, men med måte.

Er sykepleier og barnelegene på avd. min advarer ettersom det faktisk går over i placenta og inn til barnet. Det er ingen kliniske funn som tyder på skader hos foster, men det er føre var prinsippet. Og som de fleste sakkyndige sier; vi er forskjellig og tar opp medikamenter ulikt (noen mer enn andre).

Har imidlertid tatt noen selv ved behov og har god samvittighet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...