Hakkamella Skrevet 20. desember 2008 #1 Skrevet 20. desember 2008 Hvis man føder nr 2 veldig veldig tett i nr 1.. dvs før permisjonen er over for nr 1. Hva skjer mht foreldrepengerettigheter da? Kan man fortsette på ny/fornyet permisjon på samme beregningene eller må man være i jobb igjen før man har rett på ny permisjon? Det finnes jo dem som faktisk får 2 barn på 1 år...
Phu Skrevet 20. desember 2008 #2 Skrevet 20. desember 2008 etter som jeg ska ha hørt så blir permisjonen forlenget på samme vilkår for en er i. Men er ikke helt sikker
Maya_1 Skrevet 20. desember 2008 #3 Skrevet 20. desember 2008 Var en diskusjon på dette her om dagen, og vi kom vel frem til at fødselspengene man mottar i permisjonen dannet grunnlag for hva man tjente opp i neste permisjon... http://www.barnimagen.com/forum/thread/139302039
moder3 Skrevet 20. desember 2008 #4 Skrevet 20. desember 2008 Joda, kjenner ei som gikk to år i slengen i permisjon (samme lønn begge permisjonsperiodene)..
Snuppa_00:13 og Gutt_16:28 Skrevet 21. desember 2008 #5 Skrevet 21. desember 2008 Jeg er i nesten samme situasjon. Permisjon gikk ut i november og jeg har termin i februar. De tre mnd i mellom er jeg sykemeldt men var på jobb i 3 dager. Det som var viktig for meg var at jeg var tilbake i jobb kun en dag ellers ville jeg fått 80% av de 80% jeg har nå. Det gjelder både sykepenger og foreldrepenger. Jeg vet det siden jeg jobber på NAV og de som jobber med foreldrepenger rådet meg om det. Hadde jeg ikke vært på jobb ville jeg tapt i hvert fall 100 000 kr i løpet av ett år. Jeg har ekstra jobb i kommunen og der har jeg ikke kunnet komme tilbake og der har jeg fått 80% i sykepenger, det var foreldrepenger som dannet grunnlag men bryr meg ikke så mye om det da det ikke er snakk om mye penger (fikk 4600 før og nå får jeg 3600 i mnd der).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå