Gå til innhold

er dette riktig av en lærer å si????

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg liker ikke å lese høyt i klassen, kan lese feil osv... sliter litt med å lese og skrive! går fint å lese for meg selv høyt men ikke forran mange.

vi fikk bedskjed å si i fra til læreren hvis det var ting..

jeg sa i fra at jeg ikke ønsket å lese høyt fordi osv., vi er over 40stk så det er mange å spørre..

da svarte hun ok, men jeg kommer til å presse deg etterhvert! jeg ble helt satt ut og lei meg. nå kommer jeg til å gå å grue meg hele tiden.klarte ikke å si noe, måtte bare gå på do å gråte litt.

dette er høyere utdanning og hun er en dyktig lærer!

synes det ikke er noe gøy og gå å grue meg hele tiden!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, eg suns ikke en lærer kan tvinge en elev til å snakke foran hele klassen viss eleven ikke har lust..

Skrevet

vertfall ikke når eleven ikke har lust pga at han/hun er nervøs, usikker osv..

Skrevet

Det er vel like greit å lære seg det først som sist, hvis du har ambisjoner om f.eks. en ledende stilling.

Hopp i det, det blir bedre etterhvert. Jeg skulle ønsket mine lærere oppigjennom hadde presset meg litt mer, det hadde hjulpet meg godt seinere i livet til å snakke i forsamlinger etc.

Skrevet

Nei, om du skal være nødt til å lese høyt, må det jo være fordi du føler at du kan det. Kjenner godt til den nervøsiteten. Heldigvis vokste jeg akkurat det med lesing av meg på vgs, men har droppet ut av flere universitetsstudier pga skrekk for muntlig eksamen.

Skrevet

Hvorfor skal ikke du når alle skal? Du er der for å lære, ja? Da er dette en av tingene du skal lære, bli flinkere til. Slik som du lærer det andre du går der for.

Skrevet

jeg vil få sakt at jeg har hatt mange munlige framføringer osv. men da har jeg fått forbredet meg... når vi må lese høyt fra papirer eller fra en side i boka(som vi ikke visste) så får jeg litt panikk siden jeg ikke har fått lest gjennom.

klarer da ikke å slappe av..

alle skal??? man må vel kunne velge om ma vil lese høyt.. synes ingen skal tvinges eller pressen jeg da.. føler jeg meg klar så synes jeg at jeg kunne ha rukket opp hånda selv.. skjønner?

HI

Skrevet

Så fint at læreren formidlet at dere kan si ifra om det er noe!

Du kan jo bare ta en prat til med henne og forklare hvordan du reagerte på dette.

Hun kan da ikke vite det om du ikke sier noe, og hun mener sikkert godt. Det er nemlig slik at vi alle av og til har godt av å strekke oss litt - det er da vi lærer. Ingenting er så deilig som å nå nye mål - det får man masse glede og energi av!

Det går fint an å lage en slags avtale om at dere innimellom tar en liten prat mht hvordan det går og om du i det hele tatt snart kunne tenke deg å lese høyt. Det går også an å avtale på forhånd når det skal være at du leser og om det slik kan hjelpe deg å få forberedt deg.

Jeg antar at jo mer du får formidlet hvordan du har det til læreren jo mer trygg vil du kunne følge deg.

En annen ting er at når man har skrekken for sånt, så kan det likevel på sikt være lurt å sette som mål presse seg litt. Du kommer trolig aldri videre med dette om du ikke prøver.

Du vil nok oppdage at det ikke er så ille som du forestiller deg. Mange har denne erfaringen. Jeg også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...